در آستانه پنجمین سال جنگ یمن؛ تغییر موازنه قدرت توسط یمنی ها + ویدئو

چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 22:46

به رغم اقدامات ائتلاف متجاوز برای تضعیف سامانه دفاعی یمن، نیروهای یمنی با مقاومت و ایستادگی خود و با تکیه بر سامانه های دفاعی و تهاجمی، موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دادند.

العالم . یمن

در آستانه پنجمین سال تجاوز علیه یمن، ائتلاف متجاوز با تمام امکانات نظامی خود از تحقق دستاوردی در مقابل توانمندی نیروهای ارتش یمن باز مانده است. در این چند سال گذشته تحول عظیمی در امکانات اندک یمنی ها به وجود آمد و اینک موفق شدند تا معادله قدرت را از دفاع به هجوم تغییر دهند.

عابد ثور تحلیلگر نظامی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: ما اینک به مرحله ای رسیدیم که می توانیم واقعیت نبرد را تغییر دهیم و آن را از وضعیت دفاع به وضعیت تهاجم به آن سوی مرزها و انجام عملیات گسترده در آنجا تغییر دهیم.

توسعه موشکهای بالستیک از لحاظ میزان برد و قدرت تخریب و سپس ساخت موشکها از تحولات مهم در روند نبرد بوده است؛ این موشک ها بارها محل تجمع متجاوزان و مزدوران و نیز اهداف نظامی در پایتخت های کشورهای عضو ائتلاف را هدف قرار داده است.

عبدالغنی الزبیدی سردبیر مجله الجیش نیز به خبرنگار العالم گفت: ارتش یمن توامندی هایی در اختیار دارد که می تواند ده ها موشک را به مواضع دشمن خواه در جبهه های داخلی و یا در عمق خاک دشمن شلیک کند.

به رغم اقدامات ائتلاف برای تضعیف سامانه دفاع نظامی یمن، اما یمنی ها با مقاومت و ایستادگی دستاوردهای متعددی به ثبت رساندند به ویژه نیروی دریایی یمن که از نو بازسازی شد و بخش صنایع نظامی موفق شد سامانه های نظامی از جمله سامانه موشکی المندب را توسعه بخشد؛ سامانه موشکی المندب در کنار سامانه دفاع ساحلی نقطه عطفی به شمار می آیند؛ دفاع ساحلی اخیرا 19 عملیات ویژه علیه کشتی ها و ناوهای جنگی متجاوزان به ثبت رساند.

پربیننده ترین خبرها