آناتولی: شماری از سران کشورها پیروزی حزب حاکم ترکیه را به اردوغان تبریک گفتند

آناتولی: شماری از سران کشورها پیروزی حزب حاکم ترکیه را به اردوغان تبریک گفتند
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 22:50

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که سران و مسوولان کشورهای مختلف، پیروزی حزب حاکم ترکیه را درانتخابات شورا و شهرداری ها به رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور تبریک گفتند.

العالم ـ ترکیه

بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی، آذربایجان، فلسطین، صربستان، بوسنی و هرزگوین، گینه و آبانی پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شورا و شهرداری‌های ترکیه را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تبریک گفتند.

بنابر این گزارش، الهام علی‌اف و الکساندر ووچیچ روسای جمهور آذربایجان و صربستان و محمود عباس رئیس دولت فلسطین طی تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شورا و شهرداری‌ها را به وی تبریک گفتند.

میلوراد دودیک رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، باقر عزت‌بگوویچ رئیس حزب اقدام دموکراتیک این کشور، ادی راما نخست وزیر آلبانی، آلفا کنده رئیس‌جمهور گینه نیز به‌صورت تلفنی این پیروزی را به اردوغان تبریک گفتند.

همچنین دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی، مسعود یلماز و تانسو چیلر از نخست وزیران اسبق ترکیه نیز پیام تبریک خود را به اردوغان ابلاغ کردند.

دولت پاکستان نتایج انتخابات ترکیه را تبریک گفت

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی توئیتری پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شورا و شهرداری‌های ترکیه را به رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت.

وی ابراز خرسندی کرده که رجب طیب اردوغان، به عنوان دوست پاکستان در انتخابات ترکیه به موفقیت دست یافته و گفته که مردم پاکستان برای وی آرزوی موفقیت‌های بیشتری دارند".

حماس پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات ترکیه را تبریک گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانیه ای پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی ترکیه را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور تبریک گفت.

در این بیانیه همچنین آمده انتخابات ترکیه نماد دموکراسی بوده و تمدن مردم این کشوررا منعکس کرده است.

به گزارش آناتولی، بر اساس نتایج غیررسمی در این انتخابات، ائتلاف جمهور متشکل از احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی 51.74 درصد آرا و ائتلاف رقیب با نام "ملت" متشکل از دو حزب جمهوری خلق و حزب نیک موفق 37.64 درصد آرا را کسب کرده اند.

پیام تبریک رهبران کوزوو و پاکستان به ترکیه

هاشم تاچی، رئیس‌جمهور کوزوو و عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان طی گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی کشور را به وی تبریک گفتند.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، تاچی و خان امروز با اردوغان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

رئیس‌جمهور کوزوو و نخست‌وزیر پاکستان طی این تماس‌های تلفنی، پیروزی حزب متبوع رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات شوراها و شهرداری‌ها در 31 مارس را به وی تبریک گفتند.

لازم به ذکر است تا ساعت 14:15 امروز، حدود 99.81 درصد آرای نوزدهمین دوره انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای شهر ترکیه شمارش شده «حزب عدالت و توسعه» پیشتاز است.

پیام تبریک روسیه به اردوغان

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی کشور را به وی تبریک گفت.

پربیننده ترین خبرها