ویروس کرونا 2 قربانی در عربستان گرفت

ویروس کرونا 2 قربانی در عربستان گرفت
شنبه 17 فروردين 1398 - 14:47

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که دو نفر از مبتلایان به ویروس کورنا در بیمارستان الخفجی این کشور جان خود را از دست دادند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری الخلیج آنلاین، از میان پنج نفر از بیماران بیمارستان الخفجی که به ویروس کورنا مبتلا بودند دو نفر یک زن 96 ساله و یک زن 24 ساله جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش یکی از این بیماران به نوع اول ویروس و دیگری به نوع دوم آن مبتلا بود.

تاکنون 775 مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کورنا در عربستان ثبت شده است.

روزنامه های سعودی گزارش دادند که در ماه های فوریه و مارس به دلیل موسم زاد و ولد شترها موارد فردی ابتلا به ویروس کورنا افزایش می یابد چرا که نوزاد شتر کمتر از 2 سال ناقل این ویروس محسوب می شود.

پژوهشگران معتقدند که شترهای عربی منبع اولیه انتقال ویروس کورنا به انسان بوده و به طور خاص در شتر ها کم سن تر این موارد بیش تر است.

کرونا ویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود. کرونو ویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها تا به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

از علایم اصلی این بیماری می‌توان به تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی اشاره کرد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلال در انعقاد خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌ است که این مورد می‌تواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند.

پربیننده ترین خبرها