میشل عون:

اقدام ترامپ درباره جولان نقض آشکار مبانی قانون بین‌الملل است

اقدام ترامپ درباره جولان نقض آشکار مبانی قانون بین‌الملل است
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 17:04

رئیس‌جمهور لبنان ضمن اعلام اینکه به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان تنها به حاکمیت سوریه ضربه وارد نمی‌کند، افزود،‌ این اقدام نقض آشکار قانون بین‌الملل است.

العالم - لبنان

«رومن رادف» رئیس‌جمهور بلغارستان که به لبنان سفر کرده با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، میشل عون در کنفرانس خبری مشترک با رادف بر ضرورت التزام به قطعنامه «1701» (که برای پایان دادن به جنگ 33 روزه در سال 2006 صادر شد) تأکید کرد؛ قطعنامه‌ای که رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان، مرتب در حال نقض آن است.

رئیس‌جمهور لبنان افزود،‌ موضع لبنان درباره اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه جولان را به اطلاع رئیس‌جمهور بلغارستان رسانده و گفته است: «تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، نقض آشکار مبانی قانون بین‌الملل و عرف موجود میان کشورها و ملت‌هاست؛ این اقدام تنها حاکمیت کشور و ملتی برادر (سوریه) را تهدید نمی‌کند بلکه حاکمیت لبنان که بخشی از اراضی آن را -بویژه در مزارع شبعا، بلندی‌های کفرشوبا و بخش شمالی شهر الغجر- اسرائیل تدریجا غصب کرده، تهدید می‌کند».

رومن رادف هم گفت: « به لبنان به عنوان دروازه خاورمیانه نگاه می‌کنیم؛ مشترکاتی میان لبنان و بلغارستان وجود دارد، تلاش‌ لبنان و تلاش‌های شخصی جناب رئیس‌جمهور برای حفظ توازن و گفت‌وگوی سازنده و نیز راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای بحران‌های خاورمیانه را قدر می‌نهیم».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده خوانده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها