خبرگزاری فرانسه:

کشورهای عربی علیه تصمیم ترامپ درباره «جولان» هیچ اقدامی نکردند

کشورهای عربی علیه تصمیم ترامپ درباره «جولان» هیچ اقدامی نکردند
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 17:10

خبرگزاری فرانسه با اشاره به نشست روز گذشته کشورهای عربی در سازمان ملل برای اقدام ترامپ درباره الحاق جولان به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که هیچ تصمیمی مبنی بر محکوم کردن این اقدام از سوی این کشورها اتخاذ نشد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اراضی جولان اشغالی سوریه را به رسمیت می‌شناسد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ترامپ «زمانی که ماه گذشته بیانیه‌ای را امضا کرد که در آن آمریکا الحاق جولان اشغالی به اسرائیل را به رسمیت شناخت، در معرض انتقادات گسترده‌ای قرار گرفت؛ [منطقه‌ای] که [رژیم صهیونیستی] آن را سال 1967 اشغال کرد».

این خبرگزاری با اشاره به نشست روز گذشته کشورهای عربی در سازمان ملل برای اقدام ترامپ درباره الحاق جولان به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که هیچ تصمیمی مبنی بر محکوم کردن این اقدام از سوی این کشورها اتخاذ نشد.

«خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس پس از این نشست اعلام کرد که «در حال حاضر نیازی به فشار نیست تا تحرک بیشتری برای تأکید بر قطعنامه‌های سازمان ملل صورت گیرد»؛ قطعنامه‌هایی که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که از جولان عقب‌نشینی کند.

الجهیناوی گفت که شورای امنیت پیشتر قطعنامه‌ای در این خصوص صادر کرده است؛ منظور وی قطعنامه 497 صادره در سال 1981 است که بر اساس آن، الحاق جولان به رژیم صهیونیستی ملغی و باطل است.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد قطعنامه جدیدی علیه اقدام ترامپ صادر شود، اظهار داشت که «آن قعطنامه بسیار روشن است مبنی بر اینکه این منطقه از سوی اسرائیل اشغال شده و باید آزاد شود».

«ماجد عبدالعزیز» سفیر اتحادیه عرب نیز گفته که این تصمیم آمریکا در نشست هفته آتی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با وزرای کشورهای عربی در مسکو بررسی خواهد شد.

رهبران کشورهای عربی در نشست سران اتحادیه عرب که ماه گذشته در تونس برگزار شد، نسبت به این تصمیم ترامپ ابراز انزجار کردند.

در نشستی که ماه گذشته به درخواست سوریه در شورای امنیت برگزار شد، تصمیم ترامپ «نقض حقوق بین‌الملل» توصیف شد.

روسیه، چین، فرانسه و انگلیس که چهار عضو دائم شورای امنیت هستند اعلام کردند که همچنان جولان را خاک اشغالی سوریه توسط رژیم صهیونیستی می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها