تحلیل روز؛

جنگ آمریکا با ایران؛ از توهم تا واقعیت

جنگ آمریکا با ایران؛ از توهم تا واقعیت
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 17:35

برخی خبرگزاری ها و شبکه های ماهواره ای وابسته به محور آمریکایی اسراییلی و نظام های عربی مرتجع؛ تحلیل هایی از برخی سیاستمداران و فعالان رسانه ای نقل می کنند که درباره موفقیت مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور در واداشتن ترامپ به فراهم کردن زمینۀ جنگ با ایران از طریق تروریست خواندن سپاه پاسداران سخن می گویند.

العالم - تحلیل روز

این تحلیلگران در جنگ روانی که مثلث منحوس آمریکا، رژیم اسراییل و نظام های عربی مرتجع علیه ملت ایران به راه انداختند، مشارکت می کنند. این مثلث شوم پس از آنکه ملت ایران طلسم قدرت ادعایی آنها را باطل کرد، راهی به جز به راه انداختن این جنگ علیه ملت ایران نداشتند.

تجربه تاریخی ثابت کرد که آمریکا و رژیم اسراییل برای ارتکاب هرگونه تجاوزگری وحشیانه به منظور تضعیف رقیب خود و حتی اشغال آن لحظه ای درنگ نمی کنند و قوانین بین المللی و مسائل اخلاقی و ارزش‌های انسانی هیچ گاه مانعی بر سر طمع ورزی های آنها نبوده است.

تمام شیوه هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از 40 سال پیش تاکنون علیه ایران بکار گرفته است، اعم از ترور دانشمندان هسته ای، اعمال تحریم‌های اقتصادی گسترده، استفاده از حربه فتنه طایفه ای و قومی، تشکیل ائتلاف های نظامی و سیاسی علیه ایران، نقض توافقات و معاهدات بین المللی و به راه انداختن جنگ روانی از طریق قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی، تاکیدی بر این واقعیت است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از مقابله نظامی با ایران ترس و هراس دارند.

آمریکا به گواه وزارت دفاع این کشور و سازمان جاسوسی (سیا) به خوبی می داند که هرگونه حمله نظامی به ایران اقدامی جنون آمیز است. تجربه آمریکا در عراق به رغم تفاوت بزرگ میان ایران و عراق، بهترین درس عبریت برای آمریکایی هاست.

زیرا به رغم آنکه عراق در سال 2003 بسیار ضعیف بود و نظامی منفور در آنجا حکومت می کرد که عراق را به زندانی بزرگ تبدیل کرده بود و از سلاح های ممنوعه علیه ملت خود استفاده می کرد و هیچ گونه روابط حسنه ای با همسایگان خود و جهان نداشت. با این حال آمریکا از حمایت آنچنانی برخوردار نبود.

اشغال عراق که کشوری ضعیف و فرسوده و محاصره شده بود، 7 تریلیون دلار برای آمریکا هزینه داشت و به کشته شدن حدود 5000 نظامی آمریکایی انجامید و پس از گذشت 9 سال از اشغال عراق ، ارتش آمریکا شکست خورده و ناامید از این کشور خارج شد و همچنان هدف برخی گروههای کوچک مسلح قرار می گیرد و تا به امروز هیچ رییس جمهور آمریکایی جرات ندارد که علنا و در روز روشن به عراق سفر کند.

در صورتی که نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در اقدامی احمقانه بخواهند با قدرت منطقه ای بزرگی مانند ایران که دارای روابطی مستحکم با تمام کشورهای جهان است و از یک سیاست خردمندانه برخوردار است که توانست دولت آمریکا را از متحدانش در اروپا و ناتو معزول کند، ملت خود را در آغوش بگیرد و نیروی بازدارنده ای در اختیار دارد که می تواند چهره منطقه را به طور کامل تغییر دهد، در صورتی که آمریکایی ها و اسراییلی ها بخواهند در اقدامی احمقانه با چنین کشوری وارد جنگ شوند، در محاسباتی ساده می توان به حجم فاجعه ای که در انتظار صهیونیستها و آمریکایی‌هاست، پی برد.

نهایت دستاوردی که پومپئو و بولتون، مزدوران صهیونیسم جهانی در دولت ترامپ، محقق خواهند کرد، آن است که رییس احمق خود را ترغیب کنند تا در این یک سال و نیم باقیمانده از حکومتش دست به اقداماتی علیه ایران بزند تا شاید این تدابیر ایران را تحت فشار قرار دهد و هدف از این تدابیر پیوستن ایران به جرگۀ نظام های عربی که کارشان ستودن ترامپ و نتانیاهو است، نیست؛ زیرا این مساله محال است؛ بلکه هدف منع ایران از خنثی کردن توطئه های مثلث آمریکا، رژیم اسراییل و نظامهای عربی مرتجع در منطقه و در راس آنها مساله فلسطین است.

ماجد حاتمی - العالم

پربیننده ترین خبرها