بزرگترین ائتلاف مخالف در سودان:

رئیس دستگاه قضا سودان باید برکنار شود/ تشکیل شورای حکومتی غیرنظامی با همکاری محدود ارتش

رئیس دستگاه قضا سودان باید برکنار شود/ تشکیل شورای حکومتی غیرنظامی با همکاری محدود ارتش
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 19:53

ائتلاف اصناف در سودان با برگزاری کنفرانسی در خارطوم خواسته های خود از شورای نظامی - انتقالی این کشور را تشریح کرد.

العالم - سودان

ائتلاف اصناف در سودان در این کنفرانس با تشریح فساد در دستگاه قضا این کشور خواستار برکناری هرچه سریعتر رئیس این دستگاه و معاونانش در راستای بازسازی روند قضائی در سودان و آزادی مطبوعات شد.

این ائتلاف که مسئول برقراری ارتباط با شورای نظامی انتقالی است در این کنفرانس اعلام کرد: ما خواستار بازگشت مهاجرین و آوارگان و پایان دادن به اوضاع نابسامان اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی مردم هستیم.

مسئولین ائتلاف اصناف همچنین بهبود سیاست خارجی و تعمیق روابط با دولت سودان جنوبی را دیگر خواسته خود اعلام کرد.

مسئولین این ائتلاف در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند: شورای حکومتی غیرنظامی با همکاری محدود ارتش سودان به فوریت باید تشکیل شود.

این ائتلاف خواستار ادامه تحصن در تمام میدان‌های شهرهای سودان تا تحقق اهداف انقلاب شد و اعلام کرد: حزب کنگره ملی سودان {حزب عمرالبشیر} و شبه نظامیان وابسته به آن باید منحل شوند، شورای نظامی درباره عدم مشارکت حزب کنگره در شورای انتقالی به ما اطمینان داده است.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (۲۲ فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، تشکیل گردید. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از منصب خود برکنار کرد.

«عوض بن عوف» شامگاه روز جمعه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای نظامی انتقالی کماکان ادامه دارد و آن‌ها خواستار تشکیل دولت غیر نظامی هستند.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان است و تاکنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواهان عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.

پربیننده ترین خبرها