مسکو و دمشق خواستار خروج آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان شدند

مسکو و دمشق خواستار خروج آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان شدند
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 14:50

روسیه و سوریه امروز (چهارشنبه) پیشنهاد واشنگتن برای ارسال کاروان کمک های باصطلاح انسانی به اردوگاه الرکبان را رد کردند و خواستار خروج آوارگان از این ارودگاه شدند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه خبری المیادین، آوارگان سوری مدت هاست که در منطقه مرزی بین سوریه، اردن و عراق در اردوگاه الرکبان از سوی نیروهای آمریکایی و تروریست های مورد حمایت آنان تحت محاصره هستند.

المیادین گزارش داد: ستاد مشترک ارتش روسیه و سوریه پیشنهاد واشنگتن برای ارسال کاروان کمک های انسانی از سوی آمریکا را رد کردند.

در جریان چند ماه محاصره اردوگاه الرکبان، نیروهای آمریکایی و تروریست ها از این اردوگاه برای فشار به دمشق جهت گرفتن امتیاز سیاسی به نفع مخالفان استفاده کرده و از ورود مواد غذایی و دارو به آن جلوگیری می کردند.

روسیه و سوریه خواستار فراهم شدن شرایط مناسب برای خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان شدند.

هفته گذشته نیز صدها خانواده آواره دیگر با ترک اردوگاه الرکبان از طریق گذرگاه جلیغم وارد شرق استان حمص سوریه شدند.

پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده بود که تروریست های مستقر در اطراف اردوگاه الرکبان کمک های ارسالی به ساکنان این اردوگاه را به سرقت می برند.

گزارش ها حاکی از آن است که به خاطر وجود برخی افراد مسن و بیمار و شرایط جغرافیایی بد مناطق شرقی سوریه، آوارگان در اردوگاه الرکبان با شرایط بسیار سختی مواجه هستند.

دولت سوریه با همکاری روسیه در هفته های اخیر تلاش های زیادی را برای پایان محاصره این اردوگاه و فراهم شدن زمینه برای بازگشت آوارگان انجام داده است.

آمریکا به خاطر شکست در درگیری های نظامی 9 ساله در سوریه با وجود حمایت های همه جانبه از تروریست ها، این روزها تلاش دارد تا از آوارگان سوری برای گرفتن امتیاز از دولت سوریه استفاده کند.

در جریان بحران سوریه نزدیک به 12 میلیون نفر از سوری ها در داخل این کشور و خارج از آن آواره شدند که اکنون حدود 6 میلیون نفر از آنان به شهرها و خانه های خود بازگشته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها