رایزن فرهنگی ایران در سوریه:حمایت از فلسطین سیاست تغییر ناپذیر ایران است

رایزن فرهنگی ایران در سوریه:حمایت از فلسطین سیاست تغییر ناپذیر ایران است
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 18:24

رایزن فرهنگی ایران در سوریه روز قدس را میراث معنوی امام خمینی دانست و گفت، حمایت ازفلسطین سیاست تغییر ناپذیر ایران در حمایت همه جانبه از مردم فلسطین است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

"ابوالفضل صالحی نیا" در ویژه برنامه ای که در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (قدس سره) و روز جهانی قدس در رایزنی فرهنگی ایران در سوریه برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، قضیه فلسطین را از چارچوب محدود متعلق به ملت فلسطین یا امت عربی خارج کرد و آن را قضیه نخست جهان اسلام که فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی و نژادی است، مورد اهتمام آزادگان جهان قرار داد.

وی افزود: فلسطین و قدس شریف امروز و چهل سال پس از اعلام روز جهانی قدس، سخت ترین روزهایش را می گذراند و با طرح معامله قرن مورد هدف قرار گرفته است.

صالحی نیا در توضیح این مطلب افزود: دو جبهه در ارتباط با معامله قرن شکل گرفته است؛ جبهه طرح صهیونیستی با محوریت شیطان بزرگ و صهیونیست های اشغالگر و شرکای عرب آنها و در مقابل، جبهه حمایت از ملت فلسطین که همان جبهه مقاومت باشد و از هنگام شکل گیری اش تاکنون روز به روز قوی تر و منسجم تر شده است.

به گزارش ایرنا، رایزن فرهنگی ایران در سوریه تاکید کرد: هر چه می گذرد اهمیت اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) بیشتر روشن و مشخص می شود این اقدام امام، نه صرفاً اقدامی تبلیغاتی بلکه اقدامی هوشمند مبتنی بر نگاهی راهبردی بود.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد درگذشت حافظ الاسد رئیس جمهوری فقید سوریه که چند روز پس از روز قدس می باشد، مواضع ارزشمند و ثابت او در حمایت از قضیه فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی را یادآوری کرد و یاد او را گرامی داشت.

صالحی نیا در پایان تأکید کرد، نباید صرفاً به گرامیداشت روز قدس اکتفا کنیم، بلکه باید این مناسبت را خاستگاهی برای حمایت عملی و واقعی از قدس و فلسطین قرار دهیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها