شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان قرارداد خرید 10 فروند بوئینگ را لغو کرد

شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان قرارداد خرید 10 فروند بوئینگ را لغو کرد
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 09:15

شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان «آزال» اعلام کرد که قرارداد خرید 10 فروند هواپیمای مدل «بوئینگ 737 مکس» به ارزش یک میلیارد دلار را به علت سوانح اخیر این هواپیما در اتیوپی و اندونزی را لغو کرده است.

العالم- آسیا

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان گفت: لغو قرارداد خرید این ۱۰ فروند هواپیما به علت حفظ امنیت پروازهای هوایی اتخاذ شده است.
با سقوط دو فروند از این هواپیماها در اتیوپی و اندونزی روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد: تحقیق در مورد علل سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس، در اتیوپی به این نتیجه ابتدایی رسیده که فعال شدن خودکار یک سیستم کنترل پرواز، باعث این سانحه و کشته شدن ۱۵۷ مسافر این شرکت بوده است.
این سیستم خودکار کنترل کننده پرواز در سانحه سال گذشته خطوط هوایی متعلق به اندونزی نیز نقش داشت که در اثر آن ۱۹۰ مسافر جان باختند و در مجموع در سقوط دو فروند از این هواپیماها ۳۴۶ نفر جان خود را از دست داده اند.
این مدل هواپیمای آمریکایی هنگام اوج‌گیری دچار اختلال می‌شود و پس از این دو حادثه هوایی بسیاری از کشورها، پروازهای این مدل هواپیما را ممنوع کردند و برخی نیز قرارداد خرید بوئینگ ۷۳۷ ماکس را با بوئینگ لغو کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها