کرملین: تصمیم گیری در باره توافقات نفتی برعهده اعضای اوپک است

کرملین: تصمیم گیری در باره توافقات نفتی برعهده اعضای اوپک است
دوشنبه 10 تير 1398 - 18:10

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه و عربستان سعودی تنها موضع خود را درخصوص توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت اعلام کرده و بی شک تصمیم گیری در این خصوص منوط به نظر تمام اعضای اوپک است.

العالم ـ اروپا

دمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و در واکنش به پرسش‌های متعدد پاسخ‌های کوتاهی داد. وی در واکنش به این پرسش که به نظر می‌رسد روسیه و عربستان برای بازار نفت در قالب اوپک و اوپک پلاس تصمیم گیری می‌کنند، افزود: روسیه و عربستان نظر خود را مطرح کردند که بهتر است توافق کاهش تولید شش تا ۹ ماه دیگر تمدید شود، قطعاً تصمیم قطعی در این باره را همه کشورهای عضو اوپک باید بگیرند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران امروز (دوشنبه) به یکجانبه گرایی در تصمیم گیری برای بازار نفت از سوی روسیه و عربستان انتقاد کرد و ادامه این روند را به معنای «مردن اوپک» عنوان کرد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌خواهید با یکجانبه گرایی مقابله کنید، گفت: «این تنها مأموریت ایران نیست و مشکل کلی اوپک است چرا که این یکجانبه‌گرایی‌ها کلیت اوپک ونه فقط ایران را تهدید می‌کند، این یک جانبه‌گرایی ضد ایران نیست بلکه ضد موجودیت اوپک است و اتحاد و همدلی اوپک را هدف می گیرد. من به دیگران می‌گویم و اطلاع می‌دهم و فکر می‌کنم دیگران به خوبی این موضوع را درک می‌کنند. اما چگونگی آن، بستگی به بحث‌ها دارد.»

سران روسیه و ترکیه خواستار برگزاری دیداری سه جانبه با روحانی هستند

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به گفت وگوی ولادیمیر پوتین و رجب طیف اردوغان اشاره کرد و گفت: رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن درخصوص نشست سه جانبه با ایران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وی افزود: سران دو کشور به بررسی اوضاع در سوریه پرداختند و در ادامه به برگزاری نشست سه جانبه با حضور رئیس جمهوری ایران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی تاس روسیه امروز خبر داد که ممکن است نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه ماه جاری در آنکارا برگزار شود.

رد هر گونه ارتباط میان دیدار سران روسیه و آمریکا و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه وجود هر گونه ارتباط میان دیدار و مذاکره پوتین با ترامپ و سپس بمباران حومه دمشق توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی را بشدت تکذیب کرد.

گفتنی است در تجاوز هوایی بامداد دوشنبه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق چهار غیر نظامی از جمله یک کودک شیرخوار جان باختند.

اجلاس چهارجانبه برای بررسی مساله شبه جزیره کره مطرح نیست

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از پاسخ‌های خود به پرسش خبرنگاران، برگزاری یا طرح برگزاری اجلاس چهار جانبه سران روسیه، آمریکا، کره شمالی و چین برای بررسی بحران شبه جزیره کره را تکذیب کرد.

پربیننده ترین خبرها