هشدار مقام عراقی نسبت به وجود باندهای سازمان یافته در بغداد

هشدار مقام عراقی نسبت به وجود باندهای سازمان یافته در بغداد
دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:59

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نسبت به «وجود هسته های خفته و باندهای سازمان یافته» در بغداد هشدار داد که به گفته وی هر لحظه ممکن است فعال شوند.

العالم ـ عراق

محمدرضا الحیدری در گفت وگو با شبکه خبری « السومریه نیوز» ضمن اعلام این مطلب افزود: اکثر افرادی که در تظاهرات اخیر بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

وی گفت: تظاهرات در برخی از شهرها به خشونت کشیده شد و طی آن نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مجبور شدند از گاز اشک آور ، آب فشار قوی و بمب های صوتی استفاده کنند.
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تظاهرکنندگان خواست تا نسبت به « برگزاری تظاهرات در نقاط مشخص شده به منظور تامین امنیت آنان و محافظت از ساختمان ها و املاک و دارایی های عمومی و خصوصی» پایبند باشند.

الحیدری توضیح داد: نیروهای دولتی بر اساس قانون اساسی موظف به حمایت از تظاهرکنندگان هستند.

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌ شنبه هفته گذشته شاهد حضور معترضان و حمایت برخی رژیم های همسایه عراق نظیر عربستان و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا از آن بود که به سرعت این موضوع از سوی دولت عراق مدیریت شد و اکنون آرامش به این کشور بازگشته است.

به گزارش ایرنا، هیات دولت عراق دیروز در پاسخ به خواسته های تظاهرکنندگان و مطالب ذکر شده در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی، ضمن برگزاری جلسه فوق العاده به ریاست "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر این کشور، اولین بسته از مصوبه های مهم خود را اعلام کرد.

هیات دولت عادل عبدالمهدی همچنین در نظر دارد دومین بسته از مصوبه های مربوط به انجام اصلاحات و تحقق بخشیدن به خواسته های تظاهرکنندگان را در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار دهد و اتخاذ تصمیمات لازم را در جلسات آتی ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها