ترکیه تصمیم آمریکا درباره شهرک‌های صهیونیستی را محکوم کرد

ترکیه تصمیم آمریکا درباره شهرک‌های صهیونیستی را محکوم کرد
سه شنبه 28 آبان 1398 - 23:11

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری تصمیم اخیر آمریکا در به‌رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت که عملیات چشمه صلح در شمال سوریه همانند عملیات پیشین آن موفقیت آمیز بود و با وجود نقض‌هایی که صورت گرفته اما همچنان به آتش‌بس پایبند هستیم.

وی در ادامه گفت: «ترکیه دولت فعالی داخل پیمان ناتو بوده اما شرایط حاکم داخل ائتلاف مثبت نیست.»

کالن در ادامه اضافه کرد که روسیه باید به تعهدات خود درباره منطقه امن در شمال سوریه عمل کند.

وی در ادامه مدعی شد: «ترکیه تنها کشوری است که صورت به صورت با گروه تروریستی داعش مقابله کرد و تلاش‌های ترکیه بر اساس وحدت اراضی سوریه است.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: «تمامی حقوق مشروع دولت فلسطین و راه حل دو دولت را تایید و تصمیم اخیر آمریکا درباره شهرک‌های اسرائیلی را محکوم می‌کنیم.»

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز دوشنبه، اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ سیاستش رادر قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری تغییر داده و اعلام می‌کند که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌رود.

کالین تاکید کرد: «ترکیه اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه‌باختری را اشغالگری می‌داند و آن را کاملا رد می‌کند.»

وی گفت: «قرار است که نشست چهارجانبه‌ای در سطح سران میان کشورهای ترکیه، فرانسه، آلمان و انگلیس درباره سوریه و در روزهای سوم و چهارم دسامبر (12 و 13 آذر) در لندن برگزار شود.»

فارس

پربیننده ترین خبرها