هنیه، موضع آمریکا درباره شهرک‌ سازی صهیونیستی را«جنایت سیاسی» خواند

هنیه، موضع آمریکا درباره شهرک‌ سازی صهیونیستی را«جنایت سیاسی» خواند
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 19:59

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه تصمیم آمریکا برای شناسایی شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری از سوی آمریکا را «جنایتی سیاسی» و اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر سایر جنایت های رژیم صهیونیستی خواند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الان»، هنیه با صدور بیانیه ای، گفت: تصمیمی که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره شهرک ها اعلام کرد جنایت سیاسی خطرناکی است که بر سایر جنایت های خونین دشمن صهیونستی که آخرین آن در نوار غزه رخ داد سرپوش می گذارد.

وی افزود: این تصمیم بیانگر شراکت و ائتلاف شیطانی تل آویو و واشنگتن است که هدفش نابودی حق مردم فلسطین بر خاک و مقدساتش است و در راستای سلسله مواضع سابق آمریکا برای ضربه زدن به مبانی آرمان فلسطین یعنی مسئله قدس و آوارگان صورت می گیرد.

هنیه افزود: مردم ما هرگز در مقابل جنایت های سیاسی و خونین اسرائیل تسلیم نمی شود و همچنان به دفاع از حقوق خود و پایداری مقابل جنگ های سیاسی و نظامی دشمن ادامه می دهد.

وی از همگان خواست به جای محکومیت و تجزیه و تحلیل این تصمیم آمریکا، به مقابله عملی با آن بپردازند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: مقابله با این تصمیم نیازمند یک راهبر ملی فراگیر است که با خروج از توافق سیاسی اسلو و پایبندی به اصل مبارزه مردم فلسطین و حفظ وحدت و مقاومت میسر می شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را مغایر قانون بین‌المللی نمی‌داند.

وی افزود که دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

موضع جدید آمریکا درباره فلسطین، با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

در همین راستا بسیاری از کشورهای جهان مخالفت خود را با این رویکرد ایالات متحده ابراز کرده و حتی چندی قبل دیوان دادگستری اروپا با صدور حکمی از مقامات کشورهای اروپایی خواست محصولات تولیدی در «سرزمین‌های اشغالی فلسطین» را از این پس به جای برچسب «ساخت اسرائیل» با برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی فلسطین» وارد اروپا کنند.

پربیننده ترین خبرها