پلیس جنایی: هر سه روز یک زن در آلمان قربانی خشونت‌های خانگی می‌شود

پلیس جنایی: هر سه روز یک زن در آلمان قربانی خشونت‌های خانگی می‌شود
دوشنبه 4 آذر 1398 - 16:49

طبق آمار پلیس جنایی آلمان، خشونت‌های خانگی موجب می‌شود که بطور متوسط، در هر سه روز یک زن جان خود را در این کشور از دست بدهد.

العالم ـ اروپا

پلیس جنایی آلمان در آستانه روز جهانی منع خشونت علیه زنان، آماری منتشر کرد که نشان می‌دهد ۱۲۲ زن در این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی بر اثر خشونت خانگی خود جان باخته اند.
شبکه دویچه وله با اعلام این خبر گزارش داد: وزیر خانواده آلمان می‌گوید که تلاش برای به قتل رساندن زنان از سوی شریک زندگی فعلی یا سابق آن‌ها هر روز یک بار صورت می‌گیرد و هر سه روز یک بار قربانی می‌گیرد.

در مجموع در سال میلادی گذشته، ۱۱۴ هزار زن در آلمان قربانی خشونت خانگی از سوی همسر و شریک زندگی کنونی و یا پیشین خود بوده‌اند.
این میزان خشونت علیه زنان در حالی است که دولت آلمان طرح های متنوعی را برای کاهش خشونت های خانگی علیه زنان از جمله اطلاع رسانی به عموم جامعه، افزایش مراکز کمک رسانی و ایجاد اقامتگاه برای زنان به اجرا گذاشته است.
مقامات دولتی آلمان همچنین اعلام کرده اند که در چهار سال آینده، ۱۲۰ میلیون یورو به خانه‌های امن و مراکز مشاوره زنان کمک مالی می کنند.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۸۱میلادی، ۲۵ نوامبر هر سال (معادل چهارم یا پنجم آذر) به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان برگزیده شده‌ است. این روز برای یادآوری عزم همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شده‌ است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد.

روز گذشته به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی منع خشونت علیه زنان، برخی شهرهای اروپایی از جمله در فرانسه و ایتالیا، صحنه تظاهرات گسترده زنانی بود که ضرورت متوقف شدن خشونت علیه زنان را فریاد زدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها