مسئول گردان العباس عراق: اجازه مصادره تظاهرات را به خرابکارها نمی دهیم

مسئول گردان العباس عراق: اجازه مصادره تظاهرات را به خرابکارها نمی دهیم
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 21:45

مسئول گردان‌های العباس وابسته به الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) با تایید تظاهرات جاری در این کشور، گفت: نمی توانیم اجازه دهیم این تظاهرات به دست خرابکارها بیفتد.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری «سومریه نیوز»، «میثم الزیدی» مسئول گردان‌های العباس وابسته به الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) روز چهارشنبه در سخنانی نوشت ما از تظاهرات در عراق حمایت و آن را تایید می کنیم و امیدواریم در نهایت به تغییر بینجامد.

وی در ادامه تاکید کرد که نمی توان سرنوشت تظاهرات در استان ها را به دست برخی از خرابکارها سپرد تا آن را به فاسدان و مخالفان تغییر، هدیه کنند.

پیش از این، فرماندهی الحشد الشعبی عراق در آبان ماه نیز طی بیانیه ای حمایت خود را از تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق اعلام و تاکید کرد که در مسائل سیاسی مداخله نمی‌ کند.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده بود که «ما نیروهای حافظ امنیت و تمامیت ارضی عراق هستیم و وظیفه ما پشتیبانی از عراق در برابر تروریسم است».

در همین حال عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه ، شرایط جاری در کشورش را غیر عادی خوانده و گفته که عراق در معرض یک فتنه بزرگ قرار دارد.

به گزارش ایرنا، اعتراض شهروندان عراقی روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد و به درخواست اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی از سوی بخش هایی از معترضان کشیده شد و شعار براندازی از سوی بخش های دیگری به گوش رسید.

دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادها برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی، صدور دستورالعمل‌های مختلف نتوانسته است، آرامش را به کشور بازگرداند.

کارشناسان و تحلیلگران عراقی، اغلب اعتقاد دارند که جریان هایی با نفوذ به صفوف تظاهرکنندگان که عمدتا مشکلات معیشتی را مطالبه می کنند، اوضاع اجتماعی عراق را به خشونت کشانده اند و تلاش دارند این خشونت ها استمرار یابد.

پربیننده ترین خبرها