آیفون در سال 2020 به حسگر اثر انگشت فراصوت مجهز خواهد شد

آیفون در سال 2020 به حسگر اثر انگشت فراصوت مجهز خواهد شد
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 07:50

برخی گزارش‌ها از تجهیز احتمالی آیفون به حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش فراصوت شرکت کوالکام حکایت دارد.

العالم _ فناوری

به نوشته وب‌سایت مک رومِرز، بر اساس اطلاعات منتشرشده به وسیله سایت Economic Daily News، اپل قصد دارد از فناوری حسگر اثر انگشت فراصوت شرکت کوالکام دست‌کم در یکی از آیفون‌های عرضه‌شده در سال 2020 استفاده کند گرچه ممکن است ارائه این فناوری به سال 2021 موکول شود. این حسگر در زیر صفحه‌نمایش تلفن‌های همراه تعبیه می‌شود.

این خبر با اطلاعات درزکرده از شرکت اپل همخوانی دارد. پیشتر نیز گزارش‌هایی در خصوص احتمال عرضه آیفون‌های مجهز به دو فناوری حسگر اثر انگشت فراصوت زیر صفحه نمایش و فناوری تشخیص صورت در سال 2020 و یا 2021 منتشر شده بود.

هم‌اکنون دو نسخه از فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش در بازار موجود است: فناوری نوری که از روشنایی صفحه نمایش برای ایجاد تصویری دوبعدی از اثر انگشت استفاده می‌کند، و فناوری فراصوت که از امواج صوتی برای ایجاد تصویری سه‌بعدی از اثر انگشت بهره می‌برد.

هم‌اکنون از فناوری تشخیص حسگر انگشت فراصوت شرکت کوالکام در گوشی‌های گلکسی اس 10 و نوت 10 سامسونگ استفاده می‌شود؛ اما آیفون در سال 2020 یا 2021 به نسخه بهینه‌سازی‌شده و پیشرفته‌تری از آن مجهز خواهد شد.

کوالکام نیز ساعاتی پیش از یک نسخه جدید حسگر اثر انگشت فراصوت رونمایی کرد که از نسخه کنونی به‌کاررفته در گوشی‌های سامسونگ 17 برابر بزرگتر است و تمامی صفحه نمایش را در بر می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها