آی‌پد، اپل واچ و آی‌پاد در میان بهترین ابزارک‌های یک دهه اخیر از دید مجله تایم

آی‌پد، اپل واچ و آی‌پاد در میان بهترین ابزارک‌های یک دهه اخیر از دید مجله تایم
سه شنبه 26 آذر 1398 - 08:09

مجله تایم به معرفی ده ابزارک (gadget) برتر یک دهه اخیر پرداخت.

العالم - فناوری

به نوشته وب‌سایت مک رومِرز، مجله تایم ده ابزارک برتر را در یک دهه اخیر رده‌بندی کرد. این فهرست که در وب‌سایت مجله منتشر شده است، سه نوآوری اپل و یک خودرو را شامل می‌شود.

بر این اساس، اثرگذارترین ابزارک ده سال اخیر، تبلت Apple iPad انتخاب شده است. به گفته نویسنده این مقاله، قبل از انتشار آیپد در سال 2010، رایانه‌های لوحی بیشتر به عنوان یک مقوله علمی تخیلی به حساب می‌آمدند. با این حال، اپل موفق به ایجاد یک ابزار منحصر به فرد و راحت با یک بانک اطلاعاتی عظیم از برنامه‌ها و گزینه‌ها شد که زمینه را برای توسعه آن در ده سال آینده ایجاد می‌کند.

ابزارک غیرمعمول ماشین Tesla Model S - در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت. نویسنده خاطرنشان می‌کند تصور کردن یک ماشین به عنوان یک ابزارک دشوار است تا زمانی که پشت فرمان مدل S اتومبیل تسلا که در سال 2012 وارد بازار شد، بنشینید. محصول تسلا شما را به این سمت می‌برد که این اتومبیل را به عنوان یک iPod در نظر بگیرید؛ با این تفاوت که ابزارک تسلا می‌تواند در تنها 2.3 ثانیه به شتاب یک تا صد کیلومتر در ساعت برسد.

این فهرست همچنین شامل لپ‌تاپ Raspberry Pi، پلتفرم گوگل Chromecast، کوادکوپتر DJI Phantom، اسپیکر قابل حمل آمازون اکو، Apple Watch (ساعت اپل)، Apple AirPods (پخش‌کننده موسیقی اپل)، Nintendo Switch platform و بازی‌های ایکس‌باکس Adaptive Controller است که به منظور استفاده راحت برای افراد معلول طراحی شده‌است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها