وزیر دفاع ترکیه:

توافق دریایی با لیبی را 'دفاع از حقوق خود' خواند

توافق دریایی با لیبی را 'دفاع از حقوق خود' خواند
سه شنبه 10 دی 1398 - 12:19

وزیر دفاع ترکیه گفت به کمک تفاهم‌نامه‌های امضا شده با لیبی، در دفاع از حقوق خود در دریای مدیترانه، گام‌هایی استرتژیک برداشتیم.

العالم - ترکیه

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، امروز سه‌شنبه، اعلام کرد، آنکار از طریق تفاهمنامه‌های امضا شده با لیبی، در دفاع از حقوق خود در دریای مدیترانه، گام‌هایی استرتژیک برداشته است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، وزیر دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد: «مناطقی که ضمن اختیارات دریایی دریای مدیترانه است، متناسب با حقوق و منافع دو کشور [ترکیه و لیبی] به ثبت رسیده است».

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، دیروز دوشنبه، از ارسال لایحه کسب مجوز اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی، به مجلس این کشور خبر داد.

آنکارا پیشتر گفته بود که تصمیم اعزام نیرو و حمایت نظامی از دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس)، پاسخ به درخواست رسمی دولت «وفاق ملی» است تا برای مقابله با حمله نیروهای موسوم به «ارتش ملی» به فرماندهی «خلیفه حفتر»، از حمایت نظامی ترکیه در سطوح هوایی، زمینی و دریایی، برخوردار شود.

اخیرا آنکارا اعلام کرد که دولت وفاق ملی از آنکارا درخواست حمایت و کمک کرده است.

هم‌اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها