ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل‌های فراوانی دارد

ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل‌های فراوانی دارد
سه شنبه 10 دی 1398 - 16:18

وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری ضمن تأکید بر فراوانی پتانسیل نقشه راه 25 ساله برای تحکیم شراکت راهبردی جامع میان پکن و تهران گفت که دو کشور به دنبال همکاری نزدیک‌تر هستند.

العالم- ایران/ سیاسی

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در پکن به سر می‌برد در یک پیام توییتری به نقشه راه‌ 25 ساله همکاری میان دو کشور چین و ایران اشاره کرد.

وی در این پیام نوشت: «خوشحالیم که با دوستان چینی خود به استقبال 2020 می‌رویم. نقشه راه 25 ساله دو جانبه برای تحکیم بیشتر شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین پتانسیل‌های گسترده‌ و زیادی دارد. ما به دنبال تحقق آنها (پتانسیل‌ها) هستیم و در عین حال به دنبال همکاری نزدیک‌تر منطقه‌ای و جهانی هستیم».

ظریف روز گذشته (دوشنبه) و پس از دیدار با وزیر خارجه چین گفت که یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته‌ای است.

ارائه برنامه 25 ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین که ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته در دستگاه‌های مختلف ایرانی آماده شده و تصویر درازمدتی از همکاری‌های ایران و چین در حوزه‌های مختلف، از جمله اهداف وزیر امور خارجه ایران به چین عنوان شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها