جهاد اسلامی از عملیات استشهادی در قدس و کرانه باختری استقبال کرد

جهاد اسلامی از عملیات استشهادی در قدس و کرانه باختری استقبال کرد
پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 - 23:14

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از عملیات‌های استشهادی در قدس اشغالی و کرانه باختری حمایت کرد و گفت که این جنبش در کنار مردم فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای عملیات‌های شهادت‌طلبانه در کرانه باختری و قدس را ستود و به صهیونیست‌ها درباره تداوم اقداماتش هشدار داد.

ابوحمزه، سخنگوی سرایا القدس پنجشنبه (۱۷ بهمن) این عملیات‌ها را به مردم فلسطین تبریک گفت و به شهدای این عملیات‌ها درود فرستاد؛ شهدایی که به گفته وی، «پیام مقاومت را به زبانی که دشمن آن را می‌فهمد، رساندند.»

وی مردم فلسطین در کرانه باختری و اراضی اشغالی را خطاب قرار داد و گفت: «پیام ما به مردم ما این است "با مشت آهنین بزنید و ما با همه توان در کنار شما هستیم"».

جهاد اسلامی تأکید کرد عملیات‌های شهادت‌طلبانه امروز تأکیدی است بر اینکه مردم فلسطین با سلاح و خون خود معامله قرن آمریکا و یهودی‌سازی اماکن مقدس الاسلامی را برنمی‌تابدند و آن را محکوم می‌کنند.

این جنبش از نیروهای مقاومت فلسطین خواست برای مقابله با این طرح‌ها که حقوق فلسطینیان را نادیده گرفته، سلاح به دست گرفته و به مراکز ایست و بازرسی صهیونیست‌ها حمله کرده و راه را بر صهیونیست‌های شهرک‌نشین در کرانه باختری ببندند.

سخنگوی سرایا القدس گفت:‌ «دشمن بداند که سرایا القدس از نزدیک آنچه را در [فلسطین] رخ می‌دهد، زیر نظر گرفته و "عذاب ما از گروه مجرمان برگشت ندارد"» (آیه ۱۱۰ یوسف).

فلسطینی‌ها امروز در اعتراض به معامله قرن آمریکا، دو عملیات استشهادی علیه نظامیان صهیونیست انجام دادند. در اولین عملیات که با خودرو در قدس اشغالی انجام شد، طی آن چهارده نظامی صهیونیستی زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد. این عملیات علیه تیپ گولانی بود.

در دومین عملیات نیز یک جوان فلسطینی در منطقه «باب الاسباط» با استفاده از سلاح گرم عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست در باب‌الاسباط مسجدالاقصی انجام داد و بر اثر آن، یک مأمور صهیونیست از چند نقطه بدن مجروح شد و خود جوان که از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود به شهادت رسید.

در نزدیکی شهر «رأس کرکر» واقع در غرب رام‌الله نیر یک فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست آتش گشود و از صحنه گریخت که بر اثر آن یک نظامی زخمی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها