احزاب راستگرای صهیونیست کنست را تحریم کردند

احزاب راستگرای صهیونیست کنست را تحریم کردند
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 18:39

روزنامه رأي الیوم نوشت: احزاب راستگرای هوادار بنیامین نتانیاهو در اعتراض به آنچه آن را رفتار دیکتاتور مآبانه حزب آبی سفید و همپیمانانش (مخالف نتانیاهو) خواندند، در جلسه افتتاحیه این دوره از کنست رژیم صهیونیستی شرکت نکردند.

العالمفلسطین اشغالی

حزب راستگرای لیکود به رهبری نتانیاهو، حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتس را به نقض قوانین کنست پس از انتخابات دوم مارس 2020، رفتار دیکتاتور مآبانه ویرانگر و نفرت افکنی متهم کرد.

احزاب معارض نتانیاهو در انتخابات اخیر 62 کرسی کنست را از مجموع 120 کرسی به دست آوردند و بقیه نصیب راستگرایان گردید که پس از آن گانتس مامور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد.

نتانیاهو و گانتس پس از آن در زمینه ایجاد کمیته سازمان دهنده کنست که مسئولیت آن تشکیل کمیته های پارلمانی مانند امنیت است، دچار اختلاف شدند.

یولی ادلشتاین رییس کنست از لیکود امروز را برای رای گیری جهت تشکیل کمیته سازمان دهنده کنست اعلام کرده بود اما حزب آبی سفید آن را نپذیرفت که سبب خشم راستگرایان شد تا جایی که گانتس و حزبش را به تنش آفرینی سیاسی در این زمینه آنهم همزمان با اوضاع بحرانی رژیم به خاطر شیوع کرونا متهم کردند.

البته گانتس نیز نتانیاهو را متهم کرد که برای فلج کردن فعالیت کنست می کوشد.

این در حالی است که لیکود و احزاب راستگرای صهیونیستی چند ساعت قبل از آغاز جلسه کنست آن را تحریم کردند.

نتانیاهو بارها از گانتس خواست به وی برای تشکیل دولت وحدت ملی بپیوندد و مقام نخست وزیری میان آنان دست به دست شود که البته رووین ریولین رییس رژیم با این ایده موافقت کرد اما گانتس نپذیرفت.

از سوی دیگر، لیکود، آبی سفید را به تلاش برای برکنار کردن یولی ادلشتاین رییس کنست متهم کرد که هوادار نتانیاهو است آنهم به این بهانه که رییس کنست باید بعد از تشکیل کابینه جدید، انتخاب شود.

پس از آن، آبی سفید از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواست که درباره تعیین موعدی برای انتخاب رییس جدید کنست دخالت کند اما ادلشتاین چنین موعدی را نپذیرفت و تاکید کرد که این دادگاه صلاحیت دخالت برای ترسیم جدول فعالیتهای کنست را ندارد

به همین دلیل، لیکود تهدید کرد در صورت برکناری ادلشتاین، هر نوع گفت و گو با آبی سفید برای تشکیل دولت وحدت ملی را متوقف می کند.

بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی در حالی رو به گسترش است که نتانیاهو به دست داشتن در پرونده های فساد متهم است که البته خودش آن را تکذیب می کند اما به هر صورت، این موضوع، حیات سیاسی وی را در معرض خطر قرار داده است به ویژه که نمایندگان مخالفش در کنست خواستار تصویب قانونی هستند که بر اساس آن هر شخصی که متهم به اتهام های سیاسی و جنایی است نتواند نامزد مقام نخست وزیری رژیم صهیونیستی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها