هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شتاب "نگران‌کننده" شیوع کرونا در جهان/ لغو محدویت‌ها منجر به بازگشت مرگبار کرونا می شود

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شتاب
جمعه 22 فروردين 1399 - 21:57

سازمان بهداشت جهانی درباره شتاب نگران‌کننده شیوع ویروس کُشنده کرونا در برخی کشورهای جهان از جمله شانزده کشور آفریقایی هشدار داد.

العالم- جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، به رغم این‌که روند نزولی شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، به‌ویژه ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه، امروز- جمعه- رئیس سازمان بهداشت جهانی شیوع شتابنده کرونا به‌خصوص در 16 کشور آفریقایی را نگران‌کننده خواند و در این‌باره هشدار داد.

"تدروس آدهانوم" طی کنفرانسی مطبوعاتی، از کشورهای جهان خواست تا در لغو محدودیت‌ های اعمال‌شده برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا احتیاط کنند.

آدهانوم گفت: "سازمان بهداشت جهانی می‌خواهد شاهد کاهش محدودیت‌ها باشد ولی در عین حال، لغو محدویت‌ها ممکن است منجر به بازگشت مرگبار این ویروس باشد."

وی افزود: "هیچ کشوری از کرونا مصون نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند انتظار یک سیستم درمانی قوی را داشته باشد."

در حالی که آمار مرگ بر اثر کرونا در دنیا به حدود صدهزار نفر و مبتلایان به بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر رسیده، رئیس سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد: "ما به دلیل این ویروس نامرئی و خطرناک، که به بروز بلایای طبیعی و خرابی منجر می‌شود، در وحشت به‌سر می‌بریم لذا باید سیستم‌های بهداشتی را تقویت کنیم."

پربیننده ترین خبرها