نیروهای امنیتی سعودی یک شهروند این کشور را کُشتند + تصاویر

نیروهای امنیتی سعودی یک شهروند این کشور را کُشتند + تصاویر
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 12:02

یک نفر از شهروندان سعودی که حاضر نشد منزل خود را به خاطر پروژه نئوم تخلیه کند، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور، کشته شد.

العالم - عربستان سعودی

احداث شهر رویایی بن سلمان ولی‌عهد سعودی باز هم خبرساز شد. رسانه‌ها از کشته شدن یکی از سکنه محلی خبر دادند

خبرگزاری «شهاب» از کشته شدن یک نفر از شهروندان سعودی خبر داد.

شهاب تأکید کرد که این شهروند سعودی حاضر نشده است منزل خود را برای پروژه «نئوم» تخلیه کند.

نیروهای امنیتی سعودی نیز وقتی با این مسئله مواجه می‌شوند، این شهروند را به ضرب گلوله از پای در می‌آورند.

تصاویر زیر، مربوط به منزل این شهروند سعودی است که هدف اصابت چندین گلوله قرار گرفته و تخریب شده است.

بن سلمان اواسط سال 1396 از آغاز طرحی «رؤیاپردازانه» برای ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد. ارزش این شهر نیم تریلیون دلار است که شامل بخش‌هایی از اردن و مصر نیز می‌شود. شهر مذکور قرار است در مساحت 26 هزار و 500 کیلومتر مربعی احداث شود. البته کارشناسان تأکید دارند که مرحله نخست این طرح در سال 2025 آماده خواهد شد.

درپی اعلام رسمی طرح ساخت شهری مدرن در شمال غربی عربستان سعودی از سوی بن سلمان، مشخص شده تعداد زیادی از کمپانی‌های اسرائیلی در مذاکرات برای شرکت در این طرح 500 میلیارد دلاری حاضر هستند.

از جمله ویژگی‌های پروژه نئوم، اشراف آن بر ساحل دریای سرخ است که شریان اقتصادی مهمی به شمار می‌رود و 10% از مسیر عبور و مرور تجارت جهانی از آن می‌گذرد.

این منطقه، قاره‌های آسیا، اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد؛ به گونه‌ای که 70% از ساکنان جهان می‌توانند خود را نهایت ظرف 8 ساعت بدان برسانند.

پروژه نئوم مشتمل بر همکاری مصر و اردن با عربستان سعودی خواهد بود و اولین منطقه خصوصی است که میان این سه کشور امتداد دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها