نماینده اردنی: اظهارات مسئولان آمریکا درباره زن مبارز فلسطینی، مصرف انتخاباتی دارد

نماینده اردنی: اظهارات مسئولان آمریکا درباره زن مبارز فلسطینی، مصرف انتخاباتی دارد
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 10:31

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اردن می‌گوید، مسئولان آمریکا با طرح اظهاراتی درباره زن مبارز فلسطینی، قصد دارند برای انتخابات ریاست جمهوری، نظر لابی صهیونیست را جلب کنند.

العالم - اردن

«قیس زیادین» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اردن، تهدیدهای ایالات متحده آمریکا درباره تحویل «احلام التمیمی» زن مبارز فلسطینی حاضر در اردن را مردود دانست.

زیادین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «چنین تهدیدهایی مردود است؛ زیرا دادگاههای اردن، قرار قطعی در این باره صادر کرده‌اند».

وی تأکید کرد که چنین اظهاراتی، صرفا در آمریکا مصرف داخلی دارد تا دولت این کشور بتواند پیش از انتخابات ریاست جمهوری، نظر لابی صهیونیست را به خود جلب کند.


توئیت نماینده اردنی

در همین ارتباط، «نضال الطعانی» نماینده اردنی اخیرا تأکید کرد که «فشار برخی از اعضای کنگره و دولت آمریکا به اردن، آن هم در شرایط اقتصادی و سیاسی که ویروس کرونا در منطقه ایجاد کرده... درخواست غیر مستقیم برای تحویل احلام التمیمی است».

آمریکا مدعی بوده که احلام التمیمی -زن مبارز و اسیر آزاده فلسطینی- در انفجار رستوران «اسبارو» قدس در سال 2001 نقش داشته و به «عزالدین المصری» مجری عملیات برای رسیدن به رستوران کمک کرده است. در عملیات مذکور، حدود 20 نفر کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند که برخی از کشته‌شدگان و مجروحان تابعیت آمریکایی داشتند.

نیروهای اشغالگر قدس التمیمی را در روز ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بازداشت و پس از دو سال محاکمه وی را به ۱۶ بار حبس ابد محکوم کردند.

التمیمی سپس در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ در چارچوب تبادل اسرای موسوم به وفاداری به آزادگان که طی آن ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی در ازای آزادی «گلعاد شالیت» تک اسیر اسرائیلی آزاد شدند، از بند صهیونیست‌ها آزاد و به اردن تبعید شد.

این در حالی است که هفت نفر از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا به اردن هشدار دادند که اگر التمیمی را تحویل این کشور ندهند، احتمالا واشنگتن، امان را تحریم خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها