ابتلای 8045 نفر به کرونا در افغانستان/ شمار قربانیان به مرز 200 رسید

ابتلای 8045 نفر به کرونا در افغانستان/ شمار قربانیان به مرز 200 رسید
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 15:31

با شناسایی 492 مورد جدید ابتلا به کرونا در افغانستان طی 24 ساعت گذشته، وزارت بهداشت افغانستان آمار مبتلایان به این ویروس را بیش از 8 هزار تن اعلام کرد.

العالم- آسیا

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته ۴۹۲ مورد تازه جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت و شناسایی شده است.

با ثبت این رقم، آمار مبتلایان به بیماران کووید -۱۹ در افغانستان به هشت هزار و ۱۴۵ تن افزایش یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در کابل ۲۶۲ نفر، در هرات ۵۹ نفر، در بلخ ۳۳ نفر، در بغلان ۳۰ نفر، در تخار ۲۸ نفر، در جوزجان ۱۴ نفر، در ولایت‌های پکتیا و ننگرهار ۱۰ – ۱۰ نفر، در ولایت‌های پروان و پنجشیر نه – نه نفر، در کنر هفت نفر، در لوگر شش نفر، در کاپیسا پنج نفر، در فراه و سرپل چهار – چهار نفر و در غزنی دو نفر ابتلای‌ آنها در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا ثبت شده است.

مقامات بهداشتی افغانستان گفته‌اند که در یک شبانه‌روز گذشته یک هزار و سه مورد مشکوک به کرونا را آزمایش کرده‌اند.

گزارش وزارت بهداشت افغانستان نشان می‌دهد که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۰ نفر از بیماران کووید -۱۹ در این کشور جان باخته و ۸۰ بیمار دیگر بهبود یافته‌اند.

همچنین در یک شبانه‌روز گذشته چهار نفر در جوزجان، سه نفر در ننگرهار، یک نفر در هرات، یک نفر در بلخ و یک نفر دیگر نیز در پنجشیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

از طرف دیگر، ۲۵ بیمار در بغلان، ۱۷ بیمار در کاپیسا، ۱۱ بیمار در پنجشیر، ۱۰ بیمار در تخار، هشت بیمار در هرات، هفت بیمار در پکتیا و یک بیمار نیز در بلخ در یک شبانه‌روز گذشته بهبود یافته‌اند.

با ثبت این رقم، شمار قربانیان ویروس کرونا در افغانستان به ۱۸۷ نفر افزایش یافته و همچنین شمار بهبودیافتگان به ۹۳۰ تن رسیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها