روستایی که ساعاتی از روز را در شن فرو می رود + عکس

روستایی که ساعاتی از روز را در شن فرو می رود + عکس
يکشنبه 1 تير 1399 - 17:34

روستای شوینا (shoyna) روسیه، در نزدیکی قطب شمال، شمالی ترین بیابان در دنیاست. وقوع پدیده ای طبیعی در ساعاتی از روز در این منطقه، گاهی تمام خانه ها را در شن فرو می برد.

العالم ـ گوناگون

گفته روستای شوینا (shoyna) روسیه که در نزدیکی قطب شمال قرار دارد، شمالی ترین بیابان در دنیا می باشد که وزش باد در این منطقه، به اعتقاد کارشناسان، باعث حرکت تپه های شنی شده و گاهی تمام خانه ها را در زیر ماسه ها دفن می کند.

ماجرای این طبیعت عجیب

در سال 1930 ماهی گیری، به دلیل ماهی های فراوان دریا، به این منطقه وارد می شود و سکونت می کند، که پس از تنها دو دهه این منطقه به یک مکان مسکونی تبدیل می شود. در بررسی ها گفته شده، که این منطقه در ابتدا دارای پوشش گیاهی مناسب و جنگل های زیبایی بوده، که به مرور با ورود مردم به این جا پوشش گیاهی از بین می رود و تنها شن و ماسه ها باقی می مانند.

می دانیم که همیشه، بادهایی در ساعاتی از روز یا هفته از سمت دریا به ساحل وزیده می شود که در این روستا نیز باعث حرکت شن ها شده و این مسئله بیشتر خانه های روستاییان را در شن و ماسه مدفون می کند. بطوری که اگر در شب شروع شود، قادر است تا صبح همه خانه ها را در خود فرو ببرد. هر کدام از روستاییان به یک شکل برای حبس نشدن پس از وزش باد به مقابله آن مبادرت می کنند.

بعضی ها درب خانه هایشان را باز می گذارند، تا صبح به راحتی از خانه خارج شوند و در شن ها مدفون نشوند، بعضی ها هم بی توجه به در ورودی، در دیگری در سقف خانه ایجاد کرده اند، تا از این امر جلوگیری کنند. با وجود یک بلدوزر در روستای شوینا ساعت ها طول می کشد که پس از یک وزش باد شنی، اطراف خانه ها از شن پاک سازی شود.

با وجود اینکه این روستا و مردمانش سختی های زیادی کشیده اند و تعداد ساکنین نیز کاهش یافته، مردمی بسیار مهمان نواز هستند و صمیمی ترین برخوردها را با میهمانان دارند و از آنها بهترین پذیرایی را می کنند.

پربیننده ترین خبرها