اعطای جایزه جهانی افتخار به فعال ضدنژادپرستی فرانسوی

اعطای جایزه جهانی افتخار به فعال ضدنژادپرستی فرانسوی
پنج‌شنبه 5 تير 1399 - 12:44

«آسا ترائوره - Assa Traoré» خواهر «آداما ترائوره» - رنگین‌پوست فرانسوی که در سال ۲۰۱۶ در حین بازداشت در یک ایستگاه پلیس جان خود را از دست داد - به پاس فعالیت‌های ضد نژادپرستی و مبارزه علیه خشونت پلیس فرانسه، جایزه جهانی افتخار «برای بهترین اقدام جهانی» شبکه تلویزیونی «ِبت» ( BET International Global Good Award) را دریافت می‌کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» فرانسه، آسا ترائوره که مسوولیت پلیس این کشور در اهمال و دست داشتن در مرگ برادرش را محکوم می‌کند، این جایزه را که پاداش عملی به نفع «جامعه جهانی سیاه» است روز یکشنبه آتی در آمریکا دریافت خواهد کرد.

«هالیوود ریپورتر - The Hollywood Reporter‌» روز چهارشنبه اعلام کرد که این جایزه از سوی کانال تلویزیونی آفریقایی-آمریکایی «بِت - BET» (شبکه سرگرمی سیاه - Black Entertainment Television» به آسا ترائوره به خاطر تعهد و اقدام‌هایش اعطا خواهد شد.

هالیوود ریپورتر، برند رسانه‌ای است که در سال ۱۹۳۰ ایجاد شده و بر روی صنعت فیلم هالیوود، تلویزیون و سرگرمی تمرکز دارد.

«آداما ترائوره Adama Traoré-» چهار سال پیش حین بازداشت در ایستگاه پلیس فرانسه کشته شده بود. مرگ این جوان ۲۴ ساله از سال ۲۰۱۶ تاکنون یکی از پرونده‌های جنجالی در این کشور بوده است؛ یکی از سه پلیسی که در تعقیب و گریز ترائوره حضور داشت به بازرسان گفته بود که آنها این جوان سیاهپوست را نقش بر زمین کرده بودند. ترائوره در خودروی پلیس بی‌هوش شد و در نزدیکی یک ایستگاه پلیس جانش را از دست داد.

چندی پیش کاخ الیزه از خانواده ترائوره دعوت کرده بود، اما آنها این دعوت را نپذیرفتند. در پی این دعوت، آسا ترائوره خواهر آداما در یک کنفرانس خبری در جمع اهالی سینمای فرانسه در پاریس، ضمن زیر سوال بردن عملکرد دستگاه قضایی فرانسه گفته بود: وزیر دادگستری (فرانسه) به جای دعوت از ما به چایخانه الیزه، باید کار خود را به درستی انجام دهد، با دادستان، ملاقات و نیروهای امنیتی را احضار کند.

به گزارش ایرنا، به دنبال کشته شدن «جورج فلوید» رنگین پوست آمریکایی به دست یک افسر سفید پوست آمریکایی در «مینیاپولیس» ایالت مینوسوتا، شهرهای مختلف فرانسه در هفته‌های گذشته شاهد اعتراض‌های خیابانی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس فرانسه بود.

معترضان در محکومیت خشونت‌های پلیس فرانسه و برای برقراری عدالت درباره آداما ترائوره در خیابان‌های این کشور تظاهرات کردند.

پربیننده ترین خبرها