اشک تمساح نتانیاهو برای اجرایی کردن طرح جهنمی الحاق

اشک تمساح نتانیاهو برای اجرایی کردن طرح جهنمی الحاق
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 22:53

گفته می شود رژیم اشغالگر صهیونیستی با صدور گزارشی اعلام کرده که بیش از دو میلیون و پانصدهزار شهرک نشین در معرض موشک هایی هستند که در هر درگیری ممکن است شلیک شود.

العالم درگوشی

یکی از ناظران رژیم صهیونیستی در گزارش دولتی که شبکه اسرائیلی "کان" آن را منتشر کرده به خطراتی که شهرک نشینان اسرائیلی را تهدید می کند، اشاره کرده و این که توانمندی این رژیم متکبر و ساخته بریتانیا و مورد حمایت آمریکا را در حمایت از مناطق داخلی و حساس آن از تیررس موشک هایی که از هر جهت شلیک خواهد شد و دیگر تهدیدات هوایی مورد تردید قرار داد.

اخبار درزیافته مبنی بر قرار داشتن بیش از دو میلیون و پانصد هزار شهرک نشین در تیر رس موشک ها هنگام درگیری های آتی به چه معناست؟

آیا انتشار خبر مذکور، اشتباهی لفظی است که این رژیم نامشروع برای توجیه درازدستی و تجاوز بی وقفه اش به سوریه و کشورهای منطقه به بهانه دفاع از شهرک نشینانی که ادعا می شود بی سلاح هستند و مناطق حیاتی حساس، فاش کرده یا انتشار تعمدی برای گدایی پول، سلاح و حمایت امنیتی بیشتر از امریکا و کشورهای اروپایی است که این رژیم را در مرکز جهان عرب و اسلام به وجود آورده اند. این در حالی است که فلسطینی ها، لبنانی ها و سوریها در این چند دهه فقط شاهد اقدامات تروریستی این باندهای اشغالگر بوده اند.

لغزش های تعمدی

این گزارش در ادامه می افزاید: "پناهگاه های مناسبی نزدیک منازل برای دو میلیون و ششصد هزار شهرک نشین وجود ندارد. بیش از 200 هزار شهرک نشین در منطقه مرزهای شمالی هستند از 12601 پناهگاه ها 2494 مورد نامناسب است.

231 هزار و 650 شهرک نشین در مسافتی 40 کیلومتری در مرزهای نوار غزه ساکن هستند که رژیم صهیونیستی نمی تواند از آنها حمایت کند افزون بر 50 هزار نفری که در 9 کیلومتر از مرزهای شمالی زندگی می کنند.

بنابر این گزارش، طرح های تخلیه حدود 50 هزار شهرک نشین از مجتمع های شهرک نشینان سدیروت در جنوب و کریات شمونه در شمال تکمیل نشده و ساکنان 17 منطقه نزدیک این دیوار در صورت نیاز باید تخلیه شوند.

شهرک نشینان چه کسانی هستند؟

شهرک نشینان، سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند آنها در واقع ارتش داخلی اسرائیل و هر لحظه در معرض درگیری و جنگ هستند. مجتمع های شهرک نشینی عبارت از پادگان های جنگی شامل پناهگاه هایی است که شهرک نشینان می توانند در آن موضع بگیرند.

رژیم صهیونیستی، اشغالگران اعزامی از اروپا ،امریکای شمالی و برخی کشورهای منطقه و در نهایت اتحاد جماهیر شوروی سابق و اتیوپی را پذیرا شد هدف اول انان اشغال سرزمینی است که ساکنان آن را با اتش و اهن اخراج کردند بنابراین حضورشان در این سرزمین بر اساس آداب و رسوم بین المللی غیر قانونی است. آنها با هر مقیاس و میزانی اشغالگرو غاصب هستند.

اما شهرک نشینانی که دولت اشغالگر در کرانه باختری ایجاد کرده، هم اکنون بیش از نیم میلیون صهیونیستی اسرائیلی در آن زندگی می کنند که این رژیم علیرغم غیرقانونی بودن از نظر قوانین بین المللی، درصدد است شمار آنان را افزایش دهد.

هدف تصمیم سازان چیست؟

نخست باید بگوییم فلسطینیان صاحب این سرزمین هستند برخی از آنان در کرانه باختری یا قدس اشغالی یا غزه زندگی می کنند که تحت اشغال رژیم صهیونیستی هستند برخی نیز به کشورهای همسایه یا کشورهای دورتر تبعید شده اند و این رژیم همچنان اراضی فلسطینیان را مصادره می کند به عنوان نمونه روز دوشنبه نیز دو خانواده در بیت المقدس را مجبور به تخریب منازلشان کردند.

اخبار اخیر بر تقلای رژیم صهیونیستی به غارت اراضی بیشتر برای احداث شهرک نشینان اشاره دارد. مقامات این رژیم قانون تسلط بر 327 هکتار از اراضی فلسطینی مقابل روستای کیسان در شرق بیت لحم برای گسترش شهرک سازی را تصویب کردند.

طرح جهنمی الحاق حتما شکست می خورد

"احمد مجدلانی "عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در اظهاراتی در گفت وگو با رادیو رسمی فلسطین، دولت اشغالگر را به گسترش شهرک سازی بی سابقه برای تحمیل طرح الحاق متهم کرد و گفت هفته های اخیر شاهد افزایش مصادره اراضی فلسطینی و گسترش شهرک ها و افتتاح کانون های جدیدی در مناطق مختلف کرانه باختری بوده ایم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در جلسه حزب لیکود اشاره کرده که رژیم صهیونیستی به اجرای طرح الحاق کرانه باختری ادامه خواهد داد.

نتانیاهو اول ژوئیه گذشته را زمان آغاز اجرای طرح الحاق تعیین کرده بود که با توجه به هشدارهای اروپایی از عواقب این اقدام، اجرایی نشد اما امروز دولت اشغالگر در صدد باج خواهی بیشتر و قانع کردن عربها به ضرورت گسترش دادن شهرک نشین ها و وادار کردن فلسطینیان به عقب نشینی و ترک سرزمینشان حتی با زوراست.

بنابراین رژیم اشغالگر برای پناه دادن دو و نیم میلیون آواره صهیونیستی بدون سرپناه اشک تمساح می ریزد و غرب نیز باید دیگر به گسترش شهرک سازی که دونالد ترامپ تصویب کرده، انتقاد نکند.

تبعات طرح الحاق هنوز ادامه دارد زیرا نتانیاهو به روشهای مختلف تلاش می کند وضعیت شهرک نشینان را تراژدی نشان دهد و برای آنان تظاهر به گریه کند در حالی که بحران های این رژیم در سایه چالش های داخلی و خارجی ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها