اولین ضربه خنجر مسموم سعودی به پیکر فلسطین

اولین ضربه خنجر مسموم سعودی به پیکر فلسطین
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 11:21

با همان بهانه‌هایی، که امارات به سمت عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی حرکت کرد، حکومت سعودی نیز با دستاویز قرار دادن آنها، خنجر مسمومش را در قلب فلسطین و آزادگان جهان فرو کرد.

العالم- درگوشی

چند ساعت پس از ورود اولین هواپیمای اسرائیلی به فرودگاه ابوظبی، که از آسمان عربستان سعودی عبور کرد، رژیم ریاض موافقتش را با درخواست امارات مبنی بر عبور پروازها به امارات از آسمان عربستان اعلام کرد. این اولین اعلامیه رسمی سعودی درباره عبور تمامی پروازها از جمله از "اسرائیل" از آسمان این کشور به مقصد امارات محسوب می‌شود؛ پروازهایی که گامی عملی در مسیر عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌شود.

"فیصل بن فرحان" وزیر خارجه سعودی در توجیه این اقدام می‌گوید: "موضع‌گیری‌های ثابت و پایدار عربستان درباره مساله فلسطین و مردم آن با صدور مجوز برای عبور پروازها به مقصد امارات و از آن به تمامی کشورها، هرگز تغییر نخواهند کرد." بن فرحان در ادامه تصریح کرد، سازمان کل هواپیمایی عربستان با درخواست هواپیمایی کشور امارات برای صدور مجوز جهت عبور پروازهای مبدا امارات به تمامی کشورها و بر عکس از آسمان عربستان موافقت کرد.

این وزیر سعودی در اشاره به عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، که فلسطینیان و کشورهای اسلامی آن را خنجری از پشت به قضیه فلسطین و امت اسلامی می‌خوانند، از "تمامی تلاش‌های صورت گرفته در روند برقراری صلح پایدار و عادلانه بر اساس طرح صلح عربی" تقدیر و تشکر کرد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بحران‌زده، در یک فایل ویدیویی از این تصمیم سعودی استقبال کرد و آن را مورد ستایش قرار داد. نتانیاهو در این فایل ویدئویی اعلام کرد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی اجازه انجام پروازهای مستقیم به امارات را پیدا کردند و بدون آن که نامی از عربستان ببرد، مسیر پرواز آنها با عبور از آسمان این کشور را روی نقشه نشان داد.

نتانیاهو پس از آن در پیامی در توییتر نوشت: "یک دستاورد عظیم دیگر محقق شد که همان امکان پرواز مستقیم هواپیماهای اسرائیلی و هواپیماهای متعلق به همه کشورها از اسرائیل به ابوظبی و دبی و بازگشت آنها به این جا است." او همچنین گفته است: "این دستاورد به کاهش قیمت پروازها و کوتاه شدن زمان انجام آنها منجر می شود و باعث توسعه چشمگیر گردشگری و تقویت اقتصاد ما خواهد شد."

ثمره صلح ادعایی را رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیلی خواهید چید و خنجر خیانت‌آمیز بر پیکر فلسطین و ملت فلسطین و نیز تمامی امت اسلامی فرو خواهد رفت.

در پایان باید گفت که موافقت عربستان سعودی با عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان این کشور بعد از آن انجام شد که "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا از موافقت ریاض با عبور هواپیمای حامل هیئت‌های اسرائیلی و آمریکایی از اسمان عربستان به امارات تقدیر کرد. کوشنر از امارات گفت که توافق صلح بین کشورهای عربی- بدون ذکر نام کشورها- و اسرائیل طی ماه‌های آینده امضا خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها