پشت پرده حوادث امنیتی در یمن

دوشنبه 14 مهر 1399 - 10:35

یک کارشناس یمنی تصریح کرد، دلیل اصلی حوادث و تحولات جاری در استان‌های جنوبی کشور تجاوز، اشغالگری و حضور نیروهای سعودی و اماراتی در این مناطق است.

العالم- یمن

"طالب الحسنی" طی گفت‌وگوی اختصاصی با تلویزیون العالم، به اشغالگری و اقدامات ضد حقوق بشری در استان‌های جنوبی یمن اشاره کرد و اظهار داشت مطالبات و درخواست‌های اهالی استان‌های جنوبی در شرایط شبه‌جنگی نیز ادامه دارد.

الحسنی افزود، اشغالگری در این مناطق از سوی گروه‌های مسلحی انجام می‌شود که به سرقت و غارت معروف هستند و همین امر، باعث ایجاد بحران‌های امنیتی و معیشتی شده است.

وی تأکید کرد، صنعا از نزدیک حوادث و تحولات، به‌ویژه حوادث امنیتی، در استان‌های جنوبی را رصد می‌کند.

این کارشناس یمنی در ادامه یادآور شد، باندهایی که طبق گزارش‌های سازمان ملل، مسئول شکنجه و نقض حقوق بشری در استان‌های جنوبی هستند، کنترل این مناطق را در دست گرفته‌اند.

وی ادعاهای امارات و سعودی مبنی بر حمایت مالی از استان‌های جنوبی یمن را زیر سوال برد و تأکید کرد که ریاض در حالی ادعا می‌کند که 16 میلیارد دلار به استان‌های جنوبی کمک کرده، که گزارش‌های رسانه‌ای از نیاز این استان به 2 میلیارد دلار کمک مالی برای بهبود اوضاع سخن می‌گویند. چنین کمک‌هایی صورت نگرفته و حتی امارات به رغم ادعاهایش، در سال 2019 از تامین برق این استان‌ها خودداری کرد.

پربیننده ترین خبرها