در پیامی به همتای سوری؛

قالیباف درگذشت ولیدالمعلم را تسلیت گفت

قالیباف درگذشت ولیدالمعلم را تسلیت گفت
دوشنبه 26 آبان 1399 - 18:43

رییس مجلس شورای اسلامی درگذشت معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه را تسلیت گفت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در متن پیام «محمدباقر قالیباف» به «حموده الصباغ» رییس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه آمده است: دریافت خبر درگذشت «ولید المعلم» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه فقید جمهوری عربی سوریه موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: آن مرحوم در دوران حیات خود تلاش وافری برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و پشتیبانی از مقاومت مردم سوریه در مقابله با تروریسم تکفیری و تهدیدات رژیم صهیونیستی داشت و بدین مناسبت مراتب تسلیت و همدردی خود جنابعالی، نمایندگان محترم پارلمان و دولت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه ابراز می دارم.

به گزارش اداره کل رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی قالیباف تصریح کرد: با اغتنام از فرصت، موجب امتنان است سلام‌های گرم و مراتب تسلیت اینجانب را به عالیجناب بشار اسد رییس جمهور محترم سوریه ابلاغ نمایید.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: از خداوند متعال رحمت و آمرزش الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت دارم.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد دوشنبه از درگذشت ولید المعلم در ۷۹ سالگی خبر داد. المعلم از سال ۲۰۰۶ تصدی وزارت امور خارجه سوریه را برعهده داشت و به مدت ۱۰ سال سفیر کشورش در آمریکا بوده است.

پربیننده ترین خبرها