مقام یمنی بر دفاع مشروع کشورش در برابر تجاوز تاکید کرد

مقام یمنی بر دفاع مشروع کشورش در برابر تجاوز تاکید کرد
سه شنبه 4 آذر 1399 - 22:10

رییس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با اشاره به تحرکات اخیر عربستان در شورای امنیت سازمان ملل در پی حمله موشکی به آرامکو بر دفاع مشروع کشورش در برابر تجاوز و محاصره تاکید کرد.

العالم - یمن

محمد عبدالسلام روز سه شنبه در توئیتری نوشت : رژیم سعودی با وجود درخواست و توسل (به مجامع جهانی) برای محکوم کردن یمن و تلاش برای قربانی جلوه دادن خود، نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که یک متجاوز است و علیه ملت یمن طغیان کرده است.

وی افزود: جهان به خوبی می داند که رژیم سعودی تجاوز نظامی و محاصره یمن را آغاز کرد و همچنان به این تجاوز و محاصره ادامه می دهد.

سخنگوی جنبش انصارالله افزود: تا زمانی که رژیم سعودی این گونه رفتار می کند، نباید جز واکنش و دفاع مشروع یمن برای توقف جنگ و پایان محاصره، انتظار دیگری داشته باشد.

حمله اخیر موشکی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در جده، سعودی ها را به تکاپو برای انجام یک سری تحرکات در شورای امنیت سازمان ملل واداشته است.

یگان موشکی ارتش یمن بامداد دیروز (دوشنبه) موفق شد با استفاده از یک فروند موشک بالدار «قدس ۲» پایانه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت «آرامکو» که شاهرگ حیاتی اقتصاد عربستان به شمار می‌آید را در حومه بندر «جده» هدف قرار دهد.

مقام های عربستان پس از چند ساعت سکوت، شب گذشته اصابت موشک به تاسیسات ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده را تایید کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها