گروه‌های فلسطینی: تداوم جنایات صهیونیست‌ها نشانه شکست 'سازش' است

گروه‌های فلسطینی: تداوم جنایات صهیونیست‌ها نشانه شکست 'سازش' است
شنبه 15 آذر 1399 - 09:42

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند جنایات روز جمعه صهیونیست‌ها در کشتن کودک فلسطینی و آتش زدن کلیسایی در قدس نشانه شکست «سازش» است و برای مقابله با آن باید همه اشکال مقاومت به کار گرفته شود.

العالم - فلسطین اشغالی

گروه‌های فلسطینی ادامه جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان را نشانه شکست سازش دانسته و خواهان انتفاضه مردمی شدند.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: «شهادت علی ابوعلیا کودک فلسطین به دست نظامیان صهیونیست و جنایت به آتش کشیدن کلیسایی در قدس گواه شکست عادی سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی و نومیدی نسبت به آن است».

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: «کُشتن ابوعلیا و اقدام شهرک نشین صهیونیست در به آتش کشیدن کلیسای الجثمانیه در راستای تکمیل طرح تثبیت اشغالگری و یهودی‌سازی و الحاق بخش‌های بیش‌تری از سرزمین‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی است».

در این بیانیه آمده است: «جبهه خلق فلسطین خواهان یک انتفاضه مردمی و فعال‌سازی همه اشکال مقاومت در پاسخ به جنایت قتل کودک فلسطین به دست نظامیان صهیونیست است».

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه «علی علایه» کودک دوازده ساله فلسطینی را در روستای «المغایر» در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری هدف گلوله قرار دادند و پس از ساعتی، این کودک فلسطینی به دلیل شدت جراحت به شهادت رسید.

منابع محلی در قدس اشغالی روز جمعه خبر دادند که یک شهرک‌نشین صهیونیست سعی داشت کلیسای الجثمانیه در نزدیکی منطقه «جبل زیتون» را به آتش بکشد که با اقدام مسلمانان ناکام ماند.

این شهرک‌نشین وارد کلیسا شده و با ریختن مواد سوختی بر روی صندلی‌های چوبی، سعی داشت این مکان را به آتش بکشد، اما مسلمانان وارد شده و مانع شدند. پس از آن مأموران صهیونیست نیز در پی درگیری رخ داده وارد کلیسا شده و شهرک‌نشین افراطی را نجات داده و با خود بردند.

در پی اقدام ابن شهرک‌نشین صهیونیست، بخش‌هایی از صندلی‌های کلیسا به طور جزئی آتش گرفت و سوخت.

صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته بارها به اماکن مذهبی مسلمانان و مسیحیان در قدس اشغالی و کرانه باختری حمله کرده‌ و این گونه اقدامات خود را «پرداخت هزینه» نام گذاشته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها