درخواست منصورهادی از دولت دست نشانده عربستان و امارات برای پایان دادن به اختلافات

درخواست منصورهادی از دولت دست نشانده عربستان و امارات برای پایان دادن به اختلافات
يکشنبه 7 دی 1399 - 11:11

رئیس‌جمهور مستعفی یمن از دولت جدیدی که دست نشانده امارات و عربستان است خواست اختلاف ها را کنار گذاشته و برای متحد کردن تلاش‌ها جهت مقابله با انصارالله تلاش کند.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی نشستی با دولت جدید در ریاض بعد از مراسم ادای سوگند اعضای دولت گفت: باید از هرگونه نزاع دوری کرده و قدرت و وجهه دولت را حفظ کنید.

وی افزود: از امروز به بعد نمی‌خواهیم هیچ خونی ریخته شود یا درگیری با هم داشته باشیم. دشمن ما انصارالله است و باید برای بهبود اوضاع در استان‌های آزاد شده و پایان "کودتای" انصارالله تلاش کنیم.

منصورهادی گفت: دولت باید به عنوان یک تیم واحد با برنامه و هدف واحد برای برآوردن خواسته‌های مردم تلاش کند.

وی خطاب به نخست‌وزیر و اعضای دولت گفت: این تنها راه ماست و تنها باید به دنبال موفقیت و دستاورد باشیم. من نیز حمایت لازم و پیگیری مسئولانه را انجام خواهم داد. دولت باید بندهای توافق ریاض به ویژه در سطح نظامی و امنیتی از جمله تکمیل عقب‌نشینی و جمع‌آوری سلاح و متحد کردن تشکلات نظامی در چارچوب وزارت دفاع و تشکلات امنیتی در چارچوب وزارت کشور را اجرا کند.

هادی به نخست‌وزیر دستور داد که اولین نشست رسمی را فورا در عدن برگزار کند. وی گفت: دست ما برای صلح عادلانه و فراگیر براساس اصول سه‌گانه همواره دراز است.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها