فرمانده گروه تروریستی جبهه النصره در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا "خوش‌پوش" ظاهر شد!!

فرمانده گروه تروریستی جبهه النصره در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 21:23

فرمانده گروه تروریستی جبهه النصره( شاخه القاعده در سوریه) در شمایلی جدید و پوششی رسمی ظاهر شد و طبق توصیف رسانه آمریکایی، "جذاب و خوش‌پوش" بود. پوشش جدید الجولانی و اظهارنظر وزارت دادگستری آمریکا در این‌باره بسیار جنجال‌برانگیز شده است.

العالم- کشکول

"مارتین اسمیت" خبرنگار آمریکایی، روز گذشته عکسی مشترک با "ابومحمد الجولانی" سرکرده ارشد گروه تررویستی جبهه النصره که در ادلب در شمال غرب سوریه گرفته بود، منتشر کرد که بسیار جنجال‌برانگیز شده است به‌ویژه اینکه نمایش رسانه‌ای الجولانی اخیرا زیاد شده و خودش را مانند "حاکم ادلب" نشان می‌دهد آن هم در شرایطی که گروه‌های مسلح وابسته به النصره کنترل این استان را کاملا در دست گرفته اند. طبق اذعان ترکیه و کشورهای غربی، کنترل گذرگاه‌های بین‌المللی واقع در این استان در دست این گروه تروریستی که در واقع (شاخه القاعده) است، افتاده است. سازمان ملل نیز در گزارش‌های خود دیگر از النصره به عنوان گروه تروریستی که ادلب را تحت کنترل دارد، یاد نمی‌کند بلکه آن را رژیمی عنوان می‌کند که در ادلب حکومت می‌کند.

در ابتدا الجولانی حدود یک سال و نیم در تلاش بود تا خود را فردی میانه‌رو معرفی کند. او همچنین با نظارت غرب و پشتیبانی ترکیه، نام جبهه النصره را تغییر داد تا از این طریق این گروه تروریستی را به عنوان گروه معارض میانه‌رو نشان دهد.

الجولانی می‌کوشد ساختارهای امنیتی و نظامی خود در منطقه را با بهره برداری از تحولات اخیر در جنبش احرار الشام و انضمام عامر الشیخ رهبر جدید این جنبش به خود، بازسازی کند به ویژه که احسان صوفان که عامل نزدیکی الجولانی و الشیخ به یکدیگر بود، حامی پر و پا قرص ایده الجولانی در زمینه ایجاد شورای نظامی ادلب با مشارکت گروههای مسلح به ویژه جبهه النصره است، الجولانی، همزمان با این اقدامات، گروه حراس الدین را متلاشی و ساختار امنیتی آن را نوسازی کرد.

به رغم مطالب گفته شده و توانمندی نظامی الجولانی، وی در میان مردم سوریه مشروعیت ندارد لذا کوشید با ایجاد به اصطلاح "دولت نجات"، گروه تروریستی النصره را به عنوان گروهی انعطاف پذیر و مقبول در عرصه بین الملل جا بزند که گفت و گوی مارتین اسمیت خبرنگار معروف غربی با وی، در همین چارچوب و برای آن انجام شد تا در جهان مقبولیتی برای وی دست و پا کنند، چرا که اسمیت صاحب یک شرکت بزرگ تولید فیلم به ویژه فیلمهای مستند بوده و قادر است با ساخت چنین فیلمهایی، چهره ای مقبول از النصره و الجولانی را برای جهانیان به تصویر بکشد همانگونه که پیشتر مشابه همین اقدام برای طالبان انجام شده بود.

الجولانی به قدرت رسیدن دمکرا‌تها در کاخ سفید را فرصتی طلایی برای خود می داند تا از طریق آن بتواند خود نیز به قدرت برسد، لذا از کراوات قرمز یا آبی که نماد دو حزب جمهوری خواه و دمکرات آمریکا است، استفاده می کند تا اینگونه وانمود کند که از یک سو به هیچ عنوان با آمریکا دشمنی ندارد و از سوی دیگر خود را فردی مدرن و امروزی به دنیا نشان دهد، به همین دلیل، نشان دادن تصویر الجولانی به عنوان شخصی خوش تیپ با لباسهای شیک از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و موضوع پاداش 10 میلیون دلاری، فقط نوعی رفتار دجال گونه از سوی الجولانی و همپیمان آمریکایی اش است که بر سر انهدام سوریه با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

پربیننده ترین خبرها