"خادم الرضا" در عراق و خیمه‌های عزای در اردوگاه آمریکایی

دوشنبه 20 بهمن 1399 - 16:58

به خاطر داریم که در زمان سفر "جنین بلاسخارت" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق به ایران، رسانه‌های وابسته به رژیم‌های مرتجع عربی به‌ویژه رسانه‌های سعودی خیمه‌های عزا را برافراشتند؛ رفتاری که میزان وابستگی این طرف‌ها را به آمریکا که تلاش می‌کند عراق را به "چراگاهی" برای خود تبدیل کند، برملا ساخت.

العالم- درگوشی

به نظر می‌رسد این طرف‌ها نمی‌خواهند این خیمه‌های عزا را جمع کنند به‌ویژه اینکه بار دیگر خبری پراهمیت‌تر آنها را شوکه‌زده کرده و لذا، ناله‌ها و سر و صدای کوبیدن‌ها بر سر و صورت از استدیوهای "العربیه"، "الحدث"، "اسکای نیوز" و "الحره" شنیده می‌شود.

این خبر دردآور برای این بوق‌های تبلیغاتی طرف‌های متخاصم، قطعا خبر سفر رسمی حجت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران به عراق است که به دعوت فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق انجام می‌شود. این شورا اخیرا حکم بازداشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل نقش مستقیم در جنایت ترور فرماندهان پیروزی- شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس- صادر کرد.

مساله‌ای که اذناب منطقه‌ای آمریکا آن را درک نمی‌کند "حاکمیت"، "استقلال"، "کرامت"، "عزت"، "توکل به خداوند" و "اعتماد به نفس" است و این مفاهیم هیچ جایگاهی در عقل ناچیز آنها ندارد و آنها به تسلیم، اطاعت، ذلت، دنباله‌روی و مزدوری معتقد هستند.

تهران و بغداد، به رغم محاصره و خصومت آمریکا و خیانت‌های اذناب آمریکا، همواره مرکز ثقل در هرگونه معادلات منطقه‌ای هستند و این امر به فضل استقلال و حاکمیت آنها حاصل شده است؛ لذا رویدادهای دیپلماسی میان تهران و بغداد گوشه‌ای از این واقعیت را نشان می‌دهد.

به رغم اینکه سفر حجت‌الاسلام رئیسی به عراق در چارچوب تلاش‌های عراق و ایران برای تقویت روابط دوجانبه صورت می‌گیرد ولی امضای چند یادداشت تفاهم بین دو کشور در چارچوب همکاری قضایی و حقوقی و نیز بررسی و پیگیری سازوکارهای قانونی برای مجازات قاتلان فرماندهان پیروزی در دستور کار قرار دارد.

برای اینکه داغ دل آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش را بیشتر کنیم باید بگوییم که سفر حجت‌الله رئیسی به عراق با استقبال گسترده عراقی‌ها مواجه شده و کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ "#اهلا بخادم الرضا" را ایجاد کرده و این هشتگ در عراق ترند شده است. گفتنی است که آیت‌الله رئیسی در سال 94 با حکم مقام معظم رهبری عهده دار تولیت آستان قدس رضوی علیه السلام شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها