زمینه‌های تهدیدهای صهیونیسم و آمریکا علیه ایران

زمینه‌های تهدیدهای صهیونیسم و آمریکا علیه ایران
جمعه 3 دی 1400 - 19:00

تا وقتی که ایران به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد، تهدیدهای مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به حمله نظامی به این کشور پایان نخواهد پذیرفت. سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به تل آویو به منظور هماهنگی بین دو طرف صورت گرفته است اگر چه رسانه های تل آویو پیوسته از ادامه اختلاف بین این دو بر سر مذاکرات وین حرف می زنند.

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل صهیونیستی معتقدند که ایران حق دارد به سلاح هسته ای دست یابد و این حق یک حق قانونی است و باید در تفکر و اندیشه های ملت ایران و ملت های عرب ریشه بدواند.

این کارشناسان می گویند واشنگتن با جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بدون اینکه نظر کسی را بخواهد خود را در جایگاه سرپرست و قیم جهانیان قرار داده است. به همین دلیل حق ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای یک حق مسلم است و باید در تفکر و اندیشه ملت ایران و ملت های عرب جا انداخته شود.

این کارشناسان بر این عقیده اند که همه بازی های آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران فقط برای ضربه زدن به روحیه جوامع عربی و جامعه ایران صورت می گیرند تا به این ترتیب آنها را از نظام ایران جدا کنند.

کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی پیوسته در نگرانی به سر می برد و منشأ این نگرانی نه فقط دستیابی یا عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است بلکه ناشی از قرار گرفتن ایران در صفوف بلوک جدیدی به رهبری چین و روسیه است. مخصوصا که این رژیم تا کنون نتوانسته است خود وارد این بلوک شود و جای ایران را در روابط با چین بگیرد و این کشور را جایگزین آمریکایی کند که هر روز در حال دور شدن از این رژیم است.

این کارشناسان می گویند که نگرانی همیشگی این رژیم بابت نقش ایران در منطقه، آن را همواره وادار به تهدید این کشور می کند. این تهدیدها بخشی از جنگ روانی این رژیم و تلاش آن برای تقویت جامعه داخلی خود است.

کارشناسان می گویند که دولت نفتالی بنت هم می خواهد در مثل دولت نتانیاهو، چیزی برای عرضه به جبهه داخلی این رژیم داشته باشد به همین دلیل روز به روز بر تهدیدات خود علیه ایران می افزاید. در واقع این رژیم اگر توان حمله به ایران را داشت، لحظه ای فروگذار نمی کرد.

به گفته کارشناسان، این رژیم هرگز نه خود و نه آمریکا را درگیر حمله نظامی به ایران نخواهد کرد. زیرا یا خود آمادگی حمله ندارد یا دیدگاه مقاماتش در این خصوص یکدست نیست یا اینکه چراغ سبز از آمریکا دریافت نکرده است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که ملت آمریکا با حمله نظامی دولت این کشور به ایران یا هر کشور دیگری مخالف هستند.

همچنین معتقدند که حزب جمهوری خواه آمریکا با برجام مخالف و با حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران موافق هستند. اما حزب دموکرات به اتفاق خواستار بازگشت به برجام هستند.

تحلیلگران معتقدند که عوامل جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا به خاطر اختلاف بین نمایندگان در کنگره و کاخ سفید، نمی تواند کار زیادی در مورد توافق هسته ای انجام دهد.

این تحلیل گران می گویند که اگر آمریکا قصد بازگشت به برجام را داشت، تحریم ها را برمی داشت. آنها خاطرنشان می کنند که خواست ایران، بازگشت به برجام و رفع کامل تحریم ها بدون هیچ قید و شرطی است.

کارشناسان نظامی هم معتقدند که تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران بخشی از جنگ روانی این رژیم است و هرگز عملی نخواهد شد.

این گروه از کارشناسان معتقدند که تهدیدهای واشنگتن به حمله نظامی به ایران هرگز به شکل جنگ میدانی نخواهد بود بلکه در قالب جنگ اقتصادی و سایبری و روانی است چونواشنگتن به خوبی می داند که جنگ میدانی علیه ایران به مرزهای ایران منحصر نخواهد شد و کل منطقه را صحنه جنگی خانمان سوز خواهد کرد.

همچنین معتقدند که به دلیل موقعیت جغرافیایی ایرن، رژیم صهیونیستی هم نمی تواند به این کشور حمله کند. از این گذشته این رژیم از امکانات و توانمندی های رزمی ایران آگاه است و بدون چراغ سبز آمریکا دست از پا خطا نمی کند.

کارشناسان نظامی می گویند که تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی یا آمریکا به ایران به هر شکلی که باشد، ایران پاسخی مضاعف خواهد داد زیرا از امکانات نظامی و توان بازدارندگی قابل توجهی برخوردارند.

محمد فهمی

پربیننده ترین خبرها