علامه مصباح از پیشروترین افراد در مسیر عمل به اجرای گام دوم انقلاب است

علامه مصباح از پیشروترین افراد در مسیر عمل به اجرای گام دوم انقلاب است
يکشنبه 12 دی 1400 - 16:50

نماینده ادوار مجلس علامه مصباح را یکی از پیشروترین چهره های دینی کشور در مسیر عمل به اجرای گام دوم انقلاب دانست و گفت: علامه اعتقاد داشت که جوانان باید در مسیر گام دوم انقلاب نقش بیشتری را بر عهده بگیرند.

العالم - ایران

فاطمه آلیا نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح یزدی گفت: نکته‌ای که معمولا در کند و کاوها و بررسی شخصیت‌های بزرگ پس از فقدان آنها انجام می شود، موضوع اثرگذاری آن شخصیت است که همواره حسرت آن را می خوریم که ای کاش چنین پیگیری هایی در زمان حیات این افراد در معرفی آنان و اندیشه‌هایشان انجام می‌شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علامه مصباح یزدی بیش از اینکه در داخل کشور محل مراجعه فلاسفه باشد در خارج کشور شناخته شده بود، افزود: علامه مصباح، فیلسوفی برجسته و شناخته شده در دنیا بود و این شخصیت علمی بیشتر از اینکه در ایران محل رفت و آمد فلاسفه ایرانی باشد، چهره‌های علمی دیگر کشورها با ایشان در ارتباط بودند.

وی ادامه داد: علامه مصباح بر این باور بود که با تغییر بین نسلی ضرورت دارد اندیشه‌های انقلاب به نسل‌های دیگر نیز منتقل شود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد. او را می توان سرباز و عمار عرصه اعتقادی و فکری انقلاب در سال های ابتدای پیروزی انقلاب در مباحثات و مذاکرات به شمار آورد چرا که از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در فکر تربیت نیروهایی برای انتقال مفاهیم انقلاب به نسل های بعد بود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، یکی از طرح های علامه را که نشات گرفته از اندیشه فکری و سیاسی و اعتقادی او بود طرح ولایت دانست و توضیح داد: برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل های بعد، علامه مصباح طرح ولایت را پایه گذاری کرد. در قالب این طرح سالانه دانشجویان علاقه مند زیادی جذب و مبانی فکری جوانان شرکت کننده با اندیشه های ناب اسلامی صیقل داده می شود و امکان انتقال مفاهیم انقلابی به نسل های بعدی فراهم می شود.

وی گفت: زمان ثابت خواهد کرد اگر علامه مصباح یزدی در تربیت نیروهای انقلابی در موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) همت نمی کرد، چه بسا مسائل انحرافی و اعتقادی جامعه را در بر می‌گرفت و جوانان ما دچار سردرگمی می شدند.

آلیا، علامه مصباح را یکی از پیشروترین چهره های دینی کشور در مسیر عمل به اجرای گام دوم انقلاب دانست و بیان داشت: علامه عملا فارغ از سخنرانی و تبلیغ اعتقاد داشتند که جوانان باید در مسیر گام دوم انقلاب نقش بیشتری را بر عهده بگیرند. از این رو، با برگزاری جلسات مذاکره علم بین جوانان این موضوع را رونق دادند و به توسعه اندیشه ورزی میان آنان بها دادند.

وی تاکید کرد: برای شناساندن افکار و اندیشه های علامه مصباح به نسل جوان باید این اندیشه ها در کلاس های درس در قالب واحدهای آموزشی تدریس شود و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. این مسئله خصوصا در علوم انسانی باید بیش از دیگر حوزه ها مطرح و دستگاهها و ارگانهای فرهنگی نیز باید در این حوزه و در نشر آثار ایشان تلاش بیشتری کنند.

آلیا همچنین مصباح یزدی را پاسدار مرزهای اندیشه اسلامی دانست و افزود: او در دوران انقلاب با بیان انحرافات سیاسی و فکری سران حزب توده و نیز با تبیین اندیشه های اسلام در حوزه اقتصاد و مرز بندی اقتصاد اسلامی با وجوهی از تفکر اقتصادی که با اسلام زاویه داشت از سال های دور تبیین گر اقتصاد اسلامی بود و معتقد بود، گره زدن معیشت مردم به نگاه های اقتصادی دارای زاویه با اسلام مردم را با مشکل رو به رو می کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها