نام‌نویسی مجدد برای نامزدی ریاست‌جمهوری عراق بعد از ناکامی در انتخاب رئیس جدید

نام‌نویسی مجدد برای نامزدی ریاست‌جمهوری عراق بعد از ناکامی در انتخاب رئیس جدید
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 15:34

پارلمان عراق به‌دلیل پایان مهلت یک‌ماهه انتخاب ریاست‌جمهوری اعلام کرد که نامزدها می‌توانند از فردا چهارشنبه تا سه روز برای نام‌نویسی مجدد اقدام کنند.

العالم - عراق

ریاست پارلمان عراق از امکان کاندیداتوری مجدد برای ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) بعدازظهر امروز سه‌شنبه گزارش داد که پارلمان این کشور تصمیم گفته است که از فردا چهارشنبه مهلت سه‌روزه برای ثبت‌نام مجدد نامزدی ریاست‌جمهوری اعلام کند.

در بیانیه‌ پارلمان عراق آمده است که این تصمیم «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان با توجه به اتمام مهلت ماده قانون اساسی در ارتباط با انتخاب رئیس جمهور گرفته شده است.

دیروز دوشنبه بر اساس آخرین مهلت قانونی (30 روزه) جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور از بین 25 نفر تشکیل شد ولی این جلسه بدون انتخاب رئیس جمهور پایان یافت.

این جلسه به‌دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد نمایندگان رسمیت پیدا نکرد و جلسه صرفاً مشورتی بود و بعد از آن نمایندگان حاضر جلسه را ترک کردند.

در این جلسه از بین 329 نماینده پارلمان تنها 58 نفر حاضر بودند. فراکسیون الصدر، ائتلاف السیاده (ائتلاف مشترک سنی‌ها؛ عزم و تقدم)، فراکسیون حزب دموکرات کردستان و فراکسیون‌ ترکمن‌ها جلسه دیروز را تحریم کرده بودند.

گروه‌های سیاسی شیعه تحت عنوان چارچوب هماهنگی نیز از این اقدام آن‌ها استقبال کرد تا فرصت بیشتر برای رایزنی به‌منظور حل اختلافات موجود فراهم شود.

یک روز قبل از برگزاری جلسه پارلمان عراق، دادگاه فدرال عراق تشریفات و اقدامات مربوط به کاندیداتوری هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق را تعلیق کرد و قرار است طی روزهای آینده درباره کاندیداتوری او و پرونده اتهام فساد مالی علیه او رأی صادر کند.

پربیننده ترین خبرها