جنجال حجاب در هند به پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور رسید

جنجال حجاب در هند به پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور رسید
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 13:04

جنجال بر سر محدودیت پوشش حجاب دانش‌آموزان دختر در ایالتی جنوبی در هند اکنون به اوتارپرادش پرجمعیت ترین ایالت این کشور رسیده است، به طوری که گروهی از جوانان از مسئولان یک دانشکده خواسته‌اند پوشش سر را برای دانشجویان دختر در این دانشکده ممنوع اعلام کنند.

العالم - آسیا

مقام های هندی هفته گذشته دانشکده های واقع در کارناتاکا در جنوب هند را تعطیل کردند، پس از آنکه دانشجویان از پوشش سر در کلاس های درس ها منع شدند. این مساله به اعتراض دانشجویان مسلمان و اقدامات تلافی جویانه دانشجویان هندو منجر شد.

مسلمانان این اقدام را به عنوان راهی برای به حاشیه راندن جمعیت مسلمان که حدود ۱۳ درصد از کل جمعیت ۱.۳۵ میلیاردی هند را تشکیل می دهد، دانستند. سهم هندوها از مجموع جمعیت هند، ۸۰ درصد است.

در اوتارپرادش، گروهی از جوانان با مراجعه به دانشکده دارما سماج با ارائه یادداشتی به مقام های آن، خواستار ممنوعیت کامل حجاب در محوطه آن شدند.

در حال حاضر، پوشش مذهبی در کلاس های درس هند ممنوع است، اما پوشیدن آن در مکان های دیگر در محوطه های دانشگاهی مجاز است.

اوتارپرداش که جمعیتی برابر با جمعیت برزیل دارد، تحت حاکمیت یک راهب هندو از حزب نارندرا مودی نخست وزیر هند است و در میانه یک انتخابات چند مرحله ای است که ماه آینده به پایان می رسد. مناقشه هندو – مسلمانان اغلب در این ایالت برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها