واکنش مقام یمنی به اعدام شماری از یمنی ها به دست آل سعود

واکنش مقام یمنی به اعدام شماری از یمنی ها به دست آل سعود
شنبه 21 اسفند 1400 - 21:49

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن تاکید کرد مقامات این کشور درمورد اعدام ها در عربستان از جمله اعدام شماری از شهروندان یمنی تحقیق خواهند کرد.

العالم _ یمن

فهمی الیوسفی معاون وزیر اطلاع رسانی یمن تاکید کرد مقامات این کشور درمورد اعدام ها در عربستان تحقیق خواهند کرد و نتیجه آن را به اطلاع همگان خواهند رساند.

الیوسفی با اشاره به اعدام بیش از 80 نفر از جمله چند شهروند یمنی در عربستان در یک روز گفت: جای شگفتی ندارد که نظام سعودی این همه آدم را در یک روز به اتهام اقدامات تروریستی اعدام کند زیرا این نظام از آغاز براساس سیاست وحشیگری بنا شده است.

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: سعودی تلاش خواهد کرد انگ تروریسم به قربانیان یمنی بزند که آنان را اعدام کرده است و این در حالی است که تروریسم بخشی از ساختار نظام سعودی است یعنی از زمانی که خون این نظام با وهابیت آمیخته شد و با هم خویشاوند شدند.

الیوسفی تاکید کرد حکومت سعودی جنگ طایفه ای در منطقه به راه انداخته است.

وزارت کشور عربستان امروز (شنبه) فاجعه اجرای حکم اعدام 81 نفر را تایید کرد. خبرگزاری فرانسه نیز در این زمینه گزارش داد که عربستان سعودی 81 نفر را در یک روز به اتهام جنایات مرتبط با «تروریسم» اعدام کرده است.

طبق این بیانیه وزارت کشور عربستان، اسامی 7 شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز در میان این اعدامی‌ها دیده می‌شود که به همراه بقیه افراد که شهروند سعودی هستند، امروز اعدام شدند.

حزب عربستانی معارض "لقاء" در جزیره عربی با صدور بیانیه‌ای، به اقدام رژیم سعودی درخصوص اعدام 81 تن از جمله 41 تن از جوانان مناطق شیعه‌نشین "الاحساء" و "القطیف" واکنش نشان داد.

این حزب معارض خاطرنشان کرد، رژیم سعودی با ارتکاب جنایات بیشتر علیه بی‌گناهان، وجدان ملت عربستان و جامعه جهانی را به درد آورده و با سوء‌استفاده از شعار "جنگ علیه تروریسم" و شرایط کنونی بین‌المللی که در آن جهان درگیر جنگ اوکراین و تنش روسیه و غرب است، به "قتل‌عام" وحشتناک علیه گروهی از جوانان که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده و برخورداری از حقوق مشروع و عادلانه برای زندگی آبرومندانه، برابری و آزادی استفاده کردند، اقدام کرده است.

پربیننده ترین خبرها