اعتراضات در مغرب برای محکومیت حمله به مسجد الاقصی و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر

اعتراضات در مغرب برای محکومیت حمله به مسجد الاقصی و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر
شنبه 27 فروردين 1401 - 22:30

صداها مراکشی، با تظاهرات مقابل پارلمان کشورشان، ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و حملات اخیر آنها به بیت المقدس را محکوم کردند.

العالم_مغرب

به گزارش روزنامه «هسبریس»، صدها تن از فعالان چپ مراکشی و سازمان‌های اسلامی در پاسخ به فراخوان « جبهه مراکش، حامی فلسطین و مخالف عادی‌سازی روابط » با اسرائیل، گرد هم آمدند تا با فلسطینی ها اعلام همبستگی کنند. همچنین تجاوزات اسرائیل به بیت المقدس را محکوم کردند.

به نوشته این روزنامه، معترضان پرچم های فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر دادند: «فلسطین، امانت الهی و عادی سازی روابط، خیانت است».

مضماض ادامه داد: ما اینجا با فلسطینی ها هستیم، ما با شما هستیم، فدای شما، فدای پیروزی شما، به شما فلسطینیان، به خاطر استواری و شجاعتتان درود می فرستیم، شما نماینده ما در مقابل امپریالیسم و ​​صهیونیسم هستید.

معترضان همچنین با محکوم کردن اقدامات اسرائیل و "ادامه دادن به بازداشت اداری و سیاست آزار و شکنجه زندانیان" از دادستان دیوان کیفری بین المللی و جامعه بین الملل خواستند برای "مهار و متوقف نمودن فوری اشغالگران" اقدام کنند. همچنین از تداوم کشتار فلسطینی ها در بیت المقدس و جنایات پاکسازی قومی و نژادی مردم فلسطین. جلوگیری نمایند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، صرفا بنا به دستور فرمانده نظامی، بدون حکم قضایی و انجام مراحل قانونی، اعلام جرم متهم ، تفهیم اتهام، تشکیل پرونده و جلسه دادگاه، اقدام به بازداشت فلسطینیان می کند که آن را "بازداشت اداری" می نامد.

جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین "عادی سازی روابط با استعمار نژادپرست صهیونیست" را محکوم و بر "رد هرگونه عادی سازی روابط از سوی مراکش" تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها