برگزاری دوره آموزشی دیپلماسی تجاری به همت سازمان توسعه تجارت ایران

برگزاری دوره آموزشی دیپلماسی تجاری به همت سازمان توسعه تجارت ایران
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 20:04

دوره آموزشی دیپلماسی تجاری به همت سازمان توسعه تجارت برای‌ کارشناسان اقتصادی و بین المللی وزارت امور خارجه، کارشناسان و رایزنان بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف آشنایی با آخرین روش‌ها و دستاوردهای مرکز تجارت بین الملل در زمینه خدمات رسانی موثر به تجار و ظرفیت‌سازی در این زمینه‌ برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

دوره پیشرفته آموزش دیپلماسی تجاری با حضور مدرسینی از مرکز تجارت بین‌الملل(ITC) به همت‌ سازمان توسعه تجارت ایران با هدف آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با تحولات سیستم تجارت بین الملل و اطلاع از تجربیات موفق کشورهای در حال توسعه در پیشبرد دیپلماسی تجاری ‌برگزار و شرکت کنندگان در جریان آخرین روش‌ها و دستاوردهای مرکز تجارت بین الملل در زمینه تسهیلات تجاری و ظرفیت‌سازی برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط قرار گرفته و از نزدیک با ابزارها و مدل‌های تحلیل بازارهای هدف نیز آشنا شد‌ند.

‌ترویج تجارت در عصر دیجیتال از دیگر مباحث این دوره بود که اساتید اعزامی از مرکز بین‌المللی تجارت ‌بر کارکردها و قابلیت‌های رایزنان بازرگانی و اقتصادی متمرکز شده و شیوه‌های کارآمد خدمت‌رسانی به تجار را آموزش دادند و تاکتیک‌های ورود به بازارهای خارجی، نحوه دستیابی به اطلاعات بازار، حضور موثر در نمایشگاه‌های خارجی، اعزام و پذیرش اصولی هیات‌های تجاری از جمله مباحث این دوره بود.‌

دیپلماسی تجاری مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و بازرگانی است که برای ارتقای روابط تجاری بین کشور‌ها صورت می‌گیرد. با گسترش روزافزون تجارت بین کشورها، این موضوع اهمیت ویژه‌ای به خود و دولت‌ها و کشور‌های مختلف سعی در ارتقای روابط تجاری خود دارند.

در این دوره آموزشی دیپلماسی تجاری که رایزنان اقتصادی و کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه و رایزنان و کارشناسان و مدیران سازمان توسعه تجارت ایران حضور داشتند، نحوه ارایه خدمات موثر به تجار برای ورود به بازارهای خارجی توسط مدرسان مرکز بین‌المللی تجارت آموزش داده ‌شد.
سید احمدرضا علائی طباطبایی‌ معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران‌ نیز فعالیت‌های تعریف شده در چارچوب این پروژه را واجد اهمیت دانست و با اشاره به عزم جدی سازمان توسعه تجارت در این زمینه، خواستار انعطاف این پروژه برای پوشش حداکثری به نیازهای بخش خصوصی شد.


به‌ گفته وی در چارچوب استراتژی ملی صادرات که در همکاری با ITC و با حضور و مشارکت 400 نفر از فعالان بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته، 359 فعالیت در نظر گرفته شده که در طول 4 سال آتی توسط سازمان توسعه تجارت و وزارتخانه‌های ذی‌ربط در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت اجرایی خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها