ولیعهد کویت سرانجام استعفای دولت را پذیرفت

ولیعهد کویت سرانجام استعفای دولت را پذیرفت
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 - 14:08

در فرمان ولیعهد کویت به جدول زمانی برای تشکیل دولت جدید اشاره نشده است.

العالم - جهان اسلام

به نقل از رویترز، به گزارش خبرگزاری دولتی کویت (کونا)، ولیعهد کویت، شیخ مشعل الاحمد الصباح، سرانجام استعفای ارائه شده از سوی دولت را پذیرفت و روز سه‌شنبه با صدور فرمانی از دولت خواست در سمت سرپرستی باقی بماند. استعفای دولت بیش از یک ماه پیش ارائه شده بود.

اختلافات سیاسی طولانی مانع اصلاحات مالی در کویت شده بود و این امر منجر به استعفای دولت در 5 آوریل پیش از طرح عدم همکاری با نخست وزیر در پارلمان شد.

کونا نوشت که فرمان سلطنتی توسط شیخ مشعل صادر شده است که در اواخر سال گذشته بیشتر وظایف امیر سالخورده کویت را بر عهده گرفت. در این فرمان به جدول زمانی برای تشکیل دولت جدید اشاره نشده است.

شیخ صباح الخالد، نخست وزیر، یکی از اعضای خاندان حاکم الصباح و نخست وزیر از سال 2019، به عنوان رئیس کابینه های متوالی، با یک مجلس مقننه متخاصم روبرو شده است زیرا نمایندگان اپوزیسیون به پرسش از وی در مورد موضوعاتی از جمله فساد اداری تمایل دارند.

کویت به مجمع منتخب مجلس خود نفوذ بیشتری نسبت به نهادهای مشابه در سایر پادشاهی‌های خلیج فارس داده است، از جمله قدرت تصویب و توقف اجرای قوانین، پرسش از وزرا و ارائه درخواست عدم اعتماد علیه مقامات ارشد دولتی.

پربیننده ترین خبرها