پشت‌پرده تحرکات صهیونیست‌ها و عادی‌سازان در منطقه

پشت‌پرده تحرکات صهیونیست‌ها و عادی‌سازان در منطقه
سه شنبه 21 تير 1401 - 12:55

شراکت راهبردی عنوان اتحاد نظامی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی رابطه دار با "اسرائيل" تحت نظارت آمریکا است که به عنوان مقدمه ای برای سفر بایدن پس از دو روز به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی برای آن تبلیغ می شود.

العالم - نظرکده

ناظران بر این باورند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به ریاض به دنبال ادغام عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک اتحاد نظامی بین تل‌آویو و کشورهای عربی رابطه دار با "اسرائيل" تحت نظارت آمریکا است و این یک موضع اعلام شده است.

آنها خاطرنشان کردند که جهان اولین سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به عربستان سعودی را فراموش نمی کند که طی آن او تبلیغات زیادی کرد و حدود 50 کشور را گرد هم آورد و صحبت از اتحاد نظامی بزرگ در منطقه شد که این اتفاق نیفتاد.

آنها تاکید کردند که دلایل زیادی وجود دارند که بایدن را وادار کردند دوباره به این موضوع بپردازد و دلیل سفرش به عربستان سعودی نیز همین است.

ناظران افزودند که یکی از موارد مهمی که توجه ها را به خود جلب کرد و بحث های زیادی را برانگیخت، موضع پادشاه اردن در یک مصاحبه عمومی با CNBC بود که در مورد ناتو نظامی عربی و سیستم دفاع هوایی مشترک صحبت کرد و اینکه اتحادی بین برخی از ارتش های عربی با ارتش "اسرائیل" وجود دارد و مقر آن اردن خواهد بود و پیامدهای اصلی آن از سوریه و عراق آغاز خواهد شد و البته هدف نهایی آن ایران خواهد بود.

آنها فاش کردند که نقش این ناتوی عربی نظامی، مانور، دفاع، حملات و عملیات است و در تلاش است تا توازن قوا را به طور قابل توجهی تغییر دهد و اگر این اتفاق بیفتد، عواقب آن خطرناک خواهد بود.

در همین راستا، کارشناسان راهبردی نظامی ادغام سیستم دفاعی رژیم اشغالگر با کشورهای عربی رابطه دار با "اسرائيل" از جمله عربستان سعودی را عادی نمی دانند، بلکه آنرا ادغام "اسرائيل" می دانند با نیروهای نظامی منطقه و استقرار آنچه آنها سیستم دفاع هوایی خاورمیانه نامیدند.

این کارشناسان گفتند: این ادغام یکی از مهم ترین نیازهای "اسرائیل" در پدافند هوایی را برآورده می کند، زیرا رژیم اشغالگر با چالشی مواجه است که آن چالش آتشین است که از طریق سامانه آتش متعلق به محور مقاومت شکل می گیرد و بصورت میدانی ثابت شده که گنبد آهنین قادر به مهار خطرات آن نبوده و اثربخشی آن کمتر از نصف است، بنابراین از هر سه موشکی که "اسرائیل" را هدف قرار می دهند، یک موشک توسط گنبد آهنین از بین رفته و دو موشک به اهداف خود می رسند.

آنها خاطرنشان کردند که مانعی وجود دارد که رژیم اشغالگر نتوانسته بر آن غلبه کند و آن شدت آتشی است که از بیرون می آید، تنگی فضا و مانورپذیری اندک گنبد آهنین، مگر اینکه عرصه عملیات را گسترش داده، تا ریتم جدیدی بر چگالی موشک ها تحمیل کنند و آزادی بیشتری برای مقابله با موشک هایی که از برد بلند می آیند، ایجاد کنند. به همین دلیل، ادغام توان نظامی "اسرائیل" با توان نظامی منطقه ای کشورهای خلیج فارس و به همراه آنها عربستان سعودی، اشغالگران را قادر می سازد تا به طور موثر بر این چالش فائق آیند.

آنها توضیح دادند که این ادغام نظامی که از فلسطین اشغالی در غرب تا منطقه خلیج فارس در شرق امتداد می یابد، به منظور استقرار سه سامانه اصلی پدافند هوایی است که عبارتند از: سامانه مراقبت (رادار)، سامانه پرتاب و ردیابی و سامانه نظارت، که به صورت یکپارچه در آمده تا ماموریت هایی در آن برای دفاع از یک فضا تقسیم شوند و بدین ترتیب رژیم اشغالگر به بخشی جدایی ناپذیر از صحنه عملیات منطقه ای گسترده تبدیل می گردد، و بدین ترتیب رژیم اشغالگر از توصیف آن به عنوان غده سرطانی و عضوی خارجی که باید ریشه کن و کنده شود، از طریق سیستم خاورمیانه ای به عنصری ساختاری و ارگانیک از مبانی منطقه تبدیل می شود، این همان کاری است که ادغام عملیاتی و استراتژیک انجام می دهد، همه اینها به اشغالگران امکان می دهند تا حضور خود را در منطقه تثبیت کنند، و هیچ کس نمی تواند فکر کند که این رژیم یک بخش حاشیه ای است، بلکه بخش اصلی نظارت بر سیستم دفاع هوایی خاورمیانه و رهبر واقعی این سیستم است.

پربیننده ترین خبرها