در گفتگو با العالم مطرح شد؛

نگرانی خانواده اسیر العواوده از وضعیت سلامتی او

چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 16:21

سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای مسئول در امور زندانیان نسبت به وخامت وضعیت سلامتی اسیر فلسطینی "خلیل العواوده" که برای در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است، هشدار داده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، اسیر خلیل العواده در ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۱به مدت شش ماه در بازداشت اداری به‌سر می‌برد و قبل از پایان این شش ماه، رژیم اشغالگر بازداشت او را به مدت ۴ ماه دیگرتمدید کرد و او را به سمت اعتصاب غذای ۱۱۱روزه سوق داد. سپس او این اعتصاب را به دلیل مذاکرات تعلیق کرد ولی بدعهدی اداره زندان‌ها باعث شد او اعتصاب غذا را از سربگیرد. امروز العواده با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

"دلال العواوده" همسر این اسیر فلسطینی گفت: "فقط خداوند از درد و مظلومیتی که طی ۵ ماه بر ما تحمیل شد، آگاه است. ما در مورد یکی دو روز صحبت نمی‌کنیم، بلکه ماه‌هاست که این روزهای بسیار سخت و بسیار بحرانی را تجربه می‌کنیم به خصوص پس از آن که تحولاتی در وضعیت سلامتی خلیل رخ داد، به طوری که خدای ناکرده او نفس های آخر خود را نبرد. این روزهای بسیار سخت و بسیار بحرانی است، به ویژه پس از آن که در وضعیت سلامتی خلیل تحولاتی رخ داد به طوری که خدای ناکرده او نفس‌های آخر خود را می‌کشد.»

"امین شومان" رئیس کمیته عالی پیگیری امور زندانیان، به شبکه العالم گفت: رژیم اسرائیل و اداره زندان‌ها می‌خواهند به اسطوره اعتصاب‌های انفرادی در داخل زندان‌ها پایان دهند آنها نمی‌خواهند برای جنبش اسرای فلسطینی، به‌ویژه قهرمانان اعتصابات انفرادی، پیروز این نبرد بشوند، به خصوص که همه کسانی که این اعتصابات انفرادی را به راه انداخته‌اند توانستند در نهایت بر بازداشت اداری پیروز شوند.

پیروزی‌هایی که اسرا در نبرد روده‌های خالی به دست آورده اند، به دغدغه‌ای برای نهادهای امنیتی اسرائیل تبدیل شده است و از این رو این رژیم اکنون برای سرکوب این زندانیان و شکستن اراده آنها تلاش می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها