ادامه حملات هوایی روسیه در روز سه‌شنبه/ آژیر خطر در سراسر اوکراین به صدا درآمد

سه شنبه 26 مهر 1401 - 11:01

گسترش دامنه حملات هوایی روسیه به شهرهای اوکراین، خسارات قابل توجهی را به زیر ساخت‌های آن وارد کرده است و آژیر خطر را در سراسر این کشور به صدا درآورد.

العالم - اروپا

ایگور تِرِخوف شهردار خارکیف اعلام کرد که امروز سه‌شنبه صداهای چندین انفجار در دو مرحله و به فاصله 5 دقیقه در این شهر شنیده شد.

به گفته شهردار خارکیف، انفجارها نزدیک یکی از شرکت‌های صنعتی شهر اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر تارنمای استرانا اوکراین گزارش داد که صبح امروز سه‌شنبه صدای آژیر خطر حملات هوایی در سراسر سرزمین تحت کنترل اوکراین به صدا درآمد.

پیشتر رسانه‌های اوکراینی از وقوع انفجارهایی در شهرهای «نیپرو» و «کریفی ریه» خبر دادند درحالیکه قطعی برق نیز در شهر نیکولایف گزارش شده است.

کیریل تیموشنکو معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد که دو مورد از تاسیسات انرژی در شهر دنیپرو بر اثر انفجارها دچار خسارت شده است.

تیموشنکو با اشاره به حمله دیگری به شمال کی‌یف پایتخت اوکراین بیان کرد که روسیه به تاسیسات انرژی در شمال کی‌یف که یک زیر ساخت مهم محسوب می‌شود، حمله کرده است.

شهردار ژیتومیر یک شهر واقع در شمال غربی اوکراین و نزدیک به پایتخت این کشور هم گفت که پس از حملات صبح سه‌شنبه برق و آب در این شهر قطع شده است.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین در واکنش به حملات امروز با بیان اینکه نیروهای روسیه به ترور و کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند، گفت: "کشور تروریستی با چنین اقداماتی هیچ چیزی را برای خود تغییر نخواهد داد."

پربیننده ترین خبرها