جزئیات اسناد محرمانه ضبط‌ شده از ویلای ترامپ/ خطر شناسایی جاسوسان آمریکا و افشای نحوه جمع آوری اطلاعات

جزئیات اسناد محرمانه ضبط‌ شده از ویلای ترامپ/ خطر شناسایی جاسوسان آمریکا و افشای نحوه جمع آوری اطلاعات
شنبه 30 مهر 1401 - 10:13

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی احتمال نقض قوانین حکومتی از سوی دونالد ترامپ به دلیل انتقال غیرمجاز حدود صد سند دولتی و محرمانه به اقامتگاه شخصی خود است.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، روزنامه واشینگتن پست به نقل از منابع مطلع بدون ذکر نام آنها گزارش داد اسناد محرمانه‌ای که توسط اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) از ویلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ضبط شده حاوی اسراری در مورد ایران و چین است.

این اسناد شامل مدارک محرمانه‌ای در رابطه با فعالیت‌های نهادهای امنیتی آمریکا در مورد چین و دست‌کم یکی از آنها مربوط به برنامه‌های موشکی ایران است. منابع مطلع به روزنامه واشینگتن پست گفتند این موارد، حساس ترین مدارک محرمانه‌ای هستند که توسط اف‌بی‌آی از منزل شخصی دونالد ترامپ ضبط شده است.

روزنامه واشینگتن پست از قول کارشناسان می‌افزاید برملا شدن اطلاعات محرمانه موجود در این اسناد، خطرهای متعددی از جمله شناسایی همکاران نهادهای امنیتی و جاسوسی آمریکا و افشای نحوه جمع آوری اطلاعات در بر خواهد داشت.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی احتمال نقض قوانین حکومتی از سوی دونالد ترامپ به دلیل انتقال غیرمجاز حدود صد سند دولتی و محرمانه به اقامتگاه شخصی خود در روزهای پایان دوره ریاست جمهوری او در ژانویه سال ۲۰۲۱ است.

یک محور دیگر این تحقیقات، احتمال ممانعت از اجرای قانون توسط ترامپ و دستیارانش هنگام اعزام ماموران اف‌بی‌آی برای بازرسی از اقامتگاه او است.

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاع رسانی پیرامون این تحقیقات هشدار داده که علاوه بر اسنادی که در منزل دونالد ترامپ ضبط شده ممکن است اسناد محرمانه بیشتری از کاخ سفید به شکل غیرقانونی خارج شده باشد.

پربیننده ترین خبرها