در گفتگو با العالم مطرح شد؛

طرح جدید آمریکا برای تجاوز به یمن

جمعه 11 آذر 1401 - 11:35

سخنگوی احزاب و نیروهای مخالف تجاوز تاکید کرد که آمریکا در نظر دارد برای تجاوز به یمن، مرحله جدیدی را آغاز کند.

العالم - یمن

عارف عامری، سخنگوی احزاب و نیروهای مخالف تجاوز، در گفتگو با شبکه العالم گفت: آمریکا از سفرهای مکرر رشاد علیمی رئیس شورای ریاست جمهوری و طارق عفاش به برخی کشورهای عربی برای ایجاد استراتژی جدید در تجاوز به یمن حمایت می کند.

وی افزود: آمریکا در تلاش است تا ضمن بازیافت زباله های قدیمی و مدرن خود، شورای انتقالی وابسته به امارات را حذف کند؛ از سوی دیگر برای ترمیم بقایای رژیم منحله به رهبری طارق عفاش تلاش می نماید. این اقدامات نشان می دهد که اینها کانون اصلی اهداف و خواسته های دولت آمریکا در یمن خواهند بود.

عامری تصریح کرد: آنچه شورای انتقالی تابع امارات متحده عربی در زمینه توافق پنهان با جنبش جنوب انجام داده است، تلاش برای ایجاد شکاف اداری و سیاسی در تعدادی از استان‌های جنوبی و شرقی یمن برای ایجاد مولفه جدید است که راه را برای طارق عفاش، علیمی و دولت آمریکا برای دستیابی به هر راه حلی برای حذف آن مسدود می کند.

همزمان سفرهای مکرر رشاد علیمی و طارق عفاش به تعدادی از کشورهای عربی در راستای تلاش جهت متقاعد کردن امارات برای کنار گذاشتن عیدروس الزبیدی و جناح نظامی او همچنان در حال رخ دادن است.

این سفرها همچنین برای واگذاری عدن به شبه نظامیان طارق عفاش صورت می گیرد که عربستان سعودی و امارات در تلاش هستند تا پس از چیدن بال‌های جنبش یمن برای اصلاحات، عفاش را به خط مقدم بازگردانند و کنترل اوضاع را به او واگذار کنند.

پربیننده ترین خبرها